Hic et nunc/ Här och nu

Fredag morgon

Morgon-knappast när klockan är halv elva men det är legalt när man är förkyld och har sovit dåligt.
Drack lite kaffe nyss och ska berätta om min kaffepanna och mitt sätt att koka morgonkaffe. Jag har haft elbryggare,perkulator,filterbryggning mm men inget kaffe var gott.
Så av en händelse hittade jag, hos min bror, mammas gamla kaffepanna. Den använder jag och får ett underbart kaffe.
Jag kokar upp och när det är klart lägger jag i en halv tesked kanel. det får dra medan jag skummar lättmjölk.
Sedan är det bara att njuta. Skickar ett foto på min raritet.
//Gunilla
 
 
 
 
Ett svar

  1. Marie

    Vilken läcker bild med de isglaserade stenarna! Det finns så mycket spännande fenomen i naturen… Tack för titten i din trevliga blogg!Marie

    10 januari, 2009 kl. 07:41

Kommentera

