Hic et nunc/ Här och nu

Grå lördag i förkylningens tecken

God Morgon ! Kanske middag?
Här är grått och nästan 3 plusgrader. Jag ska hålla mig inne idag frånsett en promenad utefter Vätterstranden.
Förkylningen är inte över och jag har lätt för att det går ned i lungorna så därför är jag försiktig.
dessutom vill jag bli frisk så jag kan besöka min bror utan att dra med mig baciller.
Jag ska gå igenom lite tyg och se om jag kan sy lite kläder till en docka som är naken. Hon sa att det var kallt så hon fick en liten filt om sig. Lägger in ett axplock av de dockor jag gjort samt Cornelius som brutit axeln.
 
Ett axplock
 
Cornelius
 
En Anekdot!
Igår släppte jag ut min katt Rocky vid 10-tiden. Han brukar gå runt huset och sedan vilja komma in men så hände inte. Jag trött och förkyld började oroa mig och gick ut flera gånger och ropade på honom men icke….
Klockan blev 16.30 och jag kände-nu har det hänt något.På med käderna och ut för att leta. Uppe på en höjd en bit från mitt hus sitter en svart katt och spejar."Sönt där sitter du säger jag" "Mjau säger han". Jag klättrar upp , lyfter upp katten och börjar gå hemåt. Tittar på katten, ser att halsbandet inte stämmer. Hoppsan- det är inte min katt.Förstår situationen. Denna katten satt stolt och höll vakt på min som antagligen låg rädd och tryckte i ett buskage.Shasade iväg kattskrället och efter ett par minuter kom Rocky fram.  Tro att jag kände mig snopen när jag insåg att jag gick o bar på en främmande katt i tron att han var min.
Förhandsgranskar inte så jag reserverar mig för fel.
//Gunilla
 
3 svar

  1. Quinny

    Gunilla, du är betalbar! Det hade väl inte varit fel att fy en katt? Ombyte förnöjer, säger de lärde…Öster om Eden, James Dean… Storstadshamn, Marlon Brando… Elvis…

    10 januari, 2009 kl. 07:18

  2. Windows Live

    Det är mänskligt att fela..men det tycker kanske inte Rocky 🙂

    10 januari, 2009 kl. 07:48

  3. Windows Live

    Glömde…är du docksamlare? Den på nedre bilden är så fin.

    10 januari, 2009 kl. 07:49

Kommentera

