Hic et nunc/ Här och nu

Middagstid

Det är en ny dag och man vet aldrig vad tiden har i sitt sköte. Min dag hittils har varit lugn. Förkylningen håller på att ge med sig så jag vågade idag, besöka min bror. Han  låg till sängs och var trött. Tankarna snurrar, glädje och sorg-
ingen av dem är nog större än den andre. De är nog oskiljaktliga.
Just nu sover sköldpaddan (barnbarnet) i min säng så jag har några lugna minuter. Mamman jobbar och jag hjälper med glädje till när jag har tid.
Läste i tidningen att kyrkan ska slopa ordet äktenskap i vigselakten. Anledningen är att homosexuella ska kunna vigas i Svenska kyrkan. Urholkar vi inte vår religion och tradition? Eller är det så att även religionen anpassas till den tid vi lever i. Änglar, Féer och småfolk-visst är de söta. Skickar en bild på småväsen. Återkommer nog ikväll.
//Gunilla
 
2 svar

  1. Quinny

    Gunilla, min vän… visst urholkar vi vår religion även traditionen. Vad blir det istället när inte äktenskapet finns?

    12 januari, 2009 kl. 09:16

  2. Windows Live

    Håller med Birgitta….OCH samtidigt så anpassas religionen till vår tid…rätt eller fel? Till viss del kanske man måste göra det…anpassa den? Men man ska vara försiktig med att anpassa så att det som är fel helt plötsligt blir rätt, bara för att gynna någon eller något. Lät det lagom luddigt? 😉

    12 januari, 2009 kl. 17:42

Kommentera

