Hic et nunc/ Här och nu

Onödig dag

Ja verkligen, för mig, en onödig dag.
Igår kväll, vid elvatiden  blev jag överfallen av en magsjuka men trots det satt jag uppe och korrekturläste 47  A4-sidor till klockan blev två.Idag foch i morgon får jag hålla mig inne med tanke på smittspridning men visst känner jag mig fången och rastlös men det får jag stå ut med. Läste kommentarerna till mitt inlägg igår.Vi är nog många som delar samma uppfattning om mångt och mycket men man uttrycker det inte i ord och skrift. Ibland känner man sig vilja "stå på barrikaderna".När jag ser mig om bland spacen blir jag förvånad hur många och hur mycket de kangöra. Jag kan inte ens skapa egna moduler eller bilder men tänker inte ta tag i det förrän jag byter till Februaribilden. Kanske löjligt men är rädd att förstöra det jag redan åstadkommit.Jag undrar om vem som helst kan se mitt space. Ibland kan det vara bra om någon skulle vilja söka efter mig. Kanske jag kan växa i den här rollen-vi får se. Lägger till en fe-bild innan jag fortsätter mitt svammel.Ska göra mig en kopp te (vilket jag inte tycker om) Bra för magen.
 
 
Ja, bilden är dyster men det är också vädret här . Grå himmel regn och blåst.Alltså inget väder för mig att ta
 kort i men för dem som kan ta vackra porträtt och bilder finns alltid något speciellt att fånga. Som jag förstår så är det många års erfarenhet och kunskap som ligger bakom för att bli en duktig fotograf.
Nu känner jag att huvudet dunkar lite-funderar-tänker-tror jag tar en promenad till apoteket och köper nå´n typ av huvudvärkstabletter.MEN då smittar jag väl kunderna och expediterna där. Kanske jag kan ringa så de kör hem dem till mig.Brevlådan. skämtar (dålig på sån´t-förstår heller inte) Måste nu röra på mig så det får bli en promenad utefter Vätterstranden.
//Gunilla
2 svar

  1. Windows Live

    Du kan också göra mycket med din sida…man får pröva sig fram lite i taget! Beror ju på lite vad du vill ha oxå. Vilka som kan se ditt space beror på vilka inställningar du har…gå till din startsida…uppe i högra hörnet klickar du på alternativ…sen på fler alternativ…sen på vänstersida där, så står det behörigheter. Där kan du välja vad du vill kolla på.

    13 januari, 2009 kl. 19:20

  2. Anja

    Underbart att kunna arbeta med en blogg, samla material, och arbeta med bade knoppen och sinnet. Bra jobbat, Morsan! Jag tror dessutom att det ar viktigt att pa nagot satt arbeta med det man gar och bar pa inom sig, bade sadant som ar bra och annat som ar sorgligt. Nufortiden skriver jag bara resedagbok, men hur manga ganger har jag inte forsokt komma igang med "dagboken" igen…. Tid brister. Men det ar nog ens eget fel. Jag sitter pa kontoret med lilla Bonnie som gott sallskap. Nu ska jag se om jag inte kan soka lite nya jobb. Maste ha lite nya utmaningar! Stor Kram! Anja (P.S. Hur lagger man til en bild och ett namn?)

    14 januari, 2009 kl. 06:00

Kommentera

