Hic et nunc/ Här och nu

Fredag 16 januari-09

Idag har vi en relativt klar dag och hos mig i Jönköping hade vi ca -6 i morse. Hörde att runt omkring hade de haft -10 och mer.Jag har varit mitt dagliga besök och är nyss hemkommen.Försöker ringa ett samtal till utlandet men det är stört omöjligt att komma fram-får väl försöka en gång i kvarten.I går skulle jag ringa Försäkringskassan och det var fullständigt hopplöst. De hade ca 25 minuters väntetid. Klockan 20.30 fick jag en möjlighet. Då hade jag 14 minuters väntetid.Sanslöst!! Har de ett så stort tryck på sig borde de öka sin personalstyrka men de kanska "är i maskopi med teleoperatörerna" hm…..Skämt åsido- Inte är det bra…
Förstår att mycket av handhavandet med spacet beror på vilka program jag har. Tyvärr vet jag inte och törs heller inte ladda ner några utan sonens medgivande då jag lovat att inte förstöra den installation han hjälpt mig med. Vet jag bara vad som bäst behövs kan jag ta den diskussionen med honom vid lämpligt tillfälle.
 
Igår läste jag lite av poeten B.Öijer och dessa rader tyckte jag sa mycket för min del.
 
Ingen kan stjäla dina upplevelser
Ingen kan ta dina minnen ifrån dej
Ingen kan råna dej på din sorg
 
//Gunilla
 
 
Ett svar

  1. Quinny

    De sista stroferna berör mig med… Lyd sonen, jag har inte lytt min… och fick en massa skit som gör att spacet aldrig kommeratt fungera helt perfekt… inget annat heller! Nu hjälper han inte sin mor mer, du vet hur det är??!! Fred är dålig, huvudvärk… så dålig så… men han sitter vid sin dator. 😉 förkylning på G.Varit inomhus idag… hör och häpna, sytt! En smal kjol… Mamsellerna blev alldeles vilda… De har aldrig sett en symaskin förut.Skicka gärna en hästkur till Fredde, tror han är mottaglig för det nu…Kram, storasyster,Birgitta

    16 januari, 2009 kl. 14:29

Kommentera

