Hic et nunc/ Här och nu

Lördag 17 januari-09

 
Nu är det redan middagstid. det är grått och kallt men väder och vind stör inte mig.Det är bara att klä sig därefter. Min dag är inte slut ännu  och vi får se vad som kommer att hända innan den blir det. Förmiddagen har bestått av tvätt, inköp och lite hantverk. Tovade till en hatt och ett par tofflor till ett troll.Får se, när de torkat,  om de passar.
Dessutom har jag suttit och tittat på en karta över New Zealand och zoomat in mig på ett litet område långt från ära och redlighet. Dit åker mitt barn för att arbeta.Alldeles intill finns en vulkan som jag inte hittat namnet på än.
Ganska roligt att se sig om i världen genom att kunna zomma in sig i en karta.
Något nytt foto har jag inte att lägga in men kan ta ett gammalt på de små  taget i stora världen.
Jag började en gång scanna diabilder så detta är ett sådant.
Antagligen var klädseln hett mode då.
 
Här kommer ytterligare en bild. Får se om någon känner igen sig………..
 
Tack för att jag upplystes om att det är Anton idag. Ska ringa min Anton och gratulera. Inte behöver man fira namnsdagar med presenter men man kan ju försöka komma ihåg med ett enkelt telefonsamtal eller gärna ett kort. Speciellt när det gäller barn.
//Gunilla
Ett svar

  1. Quinny

    Min bästaste Storasyster, du bara gör så tårarna rinner… tror jag kan glömma!? Vad i all sin da\’r har du hittat denna karta? Har du gömt den hela livet, du har en skatt hemma hos dig! Jag bara säger det Gunilla, har man inte några minnen så är man fattig. Vilket äventyr!!! Kramar dig länge min syster, tack för att du finns!Birgitta, Liten syster

    17 januari, 2009 kl. 12:29

Kommentera

