Hic et nunc/ Här och nu

Tisdag 20 januari

Barack Obama
Nu har de ny president i Amerika. Har tittat lite på TV. Han är populär Obama.Lite full i skratt var han då han läste eden. Kanske var det lite spänning även för honom. Jag önskar det går bra för honom och USA.Förstår att det är en stor dag. Visst var jag lite orolig att ett attentat skulle hända, man vet aldrig vad ett sjukt sinne kan föra med sig.Antar att vaktstyrkan var "högsta beredskap". Nu gäller bara att han kan stå upp till de förväntningar som vilar på honom och på det han utlovat. Att kunna få lite ordning på ekonomin och att inte blanda  sig i  krigsföring som Bush. Ingen lätt position han sitter i men han har mycket spetskompetens till hjälp runt omkring sig.
Det var det. Jag tänkte låta min mapp med bloggbilder visas. Bilderna syns på min startsida men inte inne i spacet. Varför? Vad gör jag för fel? Om någon vet är jag tacksam.
//Gunilla
2 svar

  1. Quinny

    Godkväll, Storasyster! Är hemma igen. F kvar hos de små tills Adam kommer hem. Jag tog med mig mamsellerna och stack, sån\’t oväsen… de leker gömmasaker, trodde trumhinnorna skulle spricka. Fick med mig ett fingervirkat skärp av Emia och en pärlplatta av Elvira. Så söta de är, hoppas de förbli så… ;-)Barack Obama, ja, det vilar mycket på hans axlar. Tycker han är en fin personlighet att visa utåt, sedan har han ju som du säger mycket spetskompetens bakom sig. Den första svarta presidenten, en förhoppning gick i uppfyllelse… Jag vet inte vad bloggfoton är? Jag har inget sådant, eller har jag det? Har alltid varit förvånad när jag hört ordet bloggfoton, mitt space har ju flera år på nacken det kanske inte var aktuellt då.Vi hörs, min vän, torsdag och fredag är jag ledig, det är bra att du vet det, om i fall att…Godnatt och sov sött. Ska se om de visar något mer om USA på TV.Kram till digLillasyster

    20 januari, 2009 kl. 15:39

  2. Millroll

    Hej! Tack för kommentar. Roligt! Men det här med bloggfoton blir alltid lite krångligt när de ändrar om på spaces. Jag som har varit igån i drygt tre år här får lära om titt som tätt. Nu tror jag att du får klicka på "redigera modul" på fotoalbumet i spacet, och när du väl kommit dit kan du kryssa för de album som du vill ska visas för alla och glöm inte numrera ordningen på albumen om du vill att fler ska visas samtidigt. Men att bädda in ett album i bloggtexten med Html har jag lyckats med tidigare, men se det gick inte nu. Men utmaningarnas tid är ju inne nu…precis som för Obama. Hoppas det går vägen för oss alla! ;-)Ha det gott!

    22 januari, 2009 kl. 06:40

Kommentera

