Hic et nunc/ Här och nu

22 januari-09

Apropå!
 
Idag invigs Danmarks radios konserthus i Orestad vilket är ritat av arkitek Jean Nouvel.Det är tjusigt men vi bygger även här i Jönköping. Arbetet börjar i februari och beräknas vara klart hösten -11. Tänkte det kunde vara av intresse att se en liten skiss.Detta är ritat av arkitekt Gert Wingårdh.
 
Vet inte om ni sett vår tjusiga och nybyggda bro över Munksjön i Jönköping . Jag ska se om jag kan hitta ett bra foto för det är nog inte lätt att själv ta. Här kommer en glimt.
För övrigt har min dagvarit bra. Byggt på flygplansvingar, idkat hushållsbetyr och just nu har jag hand om ett barnbarn som skall sova över. I morgon blir det storebrors tur.
Kort på dagens barn.
 
 
 
 och… denna lilla varelse kan vi ju inte annat än  visa upp. Hittebarn på nätet.
   
Ett svar

  1. Quinny

    Go\’kväll, min syster! Vilken söt prinsessa! Vem är hon lik, den lilla, ser inte riktigt någon liten normansk gen! Jag har ringt till dig idag. Både em och nu på kvällen. Försöker en gång till!Annars min bästaste Storasyster, ha en trevlig kväll tillsammans med fröken Sötnos och sov sedan sött!Godnatt från en trött Lillasyster! Kramen

    22 januari, 2009 kl. 15:58

Kommentera

