Hic et nunc/ Här och nu

23 januari-09

En rolig dag i bekymmerlöshetens tecken.En förlösande eftermiddag för själ och sorg. Ungdomens varande kikade fram mellan alla skuggor och moln.Vi har haft roligt, ätit god mat (Raggmunk med knaperstekt fläsk) min syster och jag.Virrat runt lite och satt lite griller och press på en stackars försäljare hos Scandinavien Foto.Han trodde nog lillasyster skulle köpa upp affären men hon nöjde sig med de bästa föremålen och det vill inte säga lite.Nog var jag så fräck att pruta åt henne men jag tyckte att köper man för den summa hon gjorde är det befogat med rabatt. Alltså, sa jag till expediten att han fick allt pruta av så vi fick till en god middag och så blev det
Nu har jag barnbarnet sovande i min säng och katten sovande på köksbordet. Jag tror att jag ska sätta mig med lite korsord. Tycker det är avstressande lugnt och harmoniskt. Det är mycket jag skulle vilja ha tid med men kanske det kommer om jag får vara frisk och glädje och styrka återkommer.För tillfället ligger alla mina intresssen i ide. Oljefärgerna torkar, dockorna får inga kläder, silverstavarna blir inte arbetade, ullen blir inte kardad. Men tanken på en bättre kamera gav en glimt av den försvunna kreativiteten. Livet har svårt att gå framåt  om man inte har med det man saknar men man måste inse att allt är föränderligt.
//Gunilla
 
Kommentera

