Hic et nunc/ Här och nu

25 januari-09

Drömde jag satt på månskärans kant
när solen gick upp och himlen var bar
Stjärnorna viskade  "Visst är det sant"
endast  mörkret döljer vår  skönhet klar
Men
Vart flydde ni stjärnor alla
du min stjärna varför flydde du
Spegel, gömd, under isar kalla
minns din leende bild ännu
Ungbjörk trött av frost och snö
minns att tiden läker alla såren
Vänta,därute kommer sol och tö.
ett famntag förbereder våren.
Ryhovsparken 2007
Ett svar

  1. Quinny

    Vilken vacker dikt, tycker om dikter, men kan inga skriva själv. Inte ens ett julklappsrim…Jag är så in i attan trött. Denna hemsida, blogg och bildgalleri. Bildgalleriet funkar hos mig när jag är iredigeringen, då är det toppen… men ingen kommer in, sidan kan inte hittas… jag har bjudit in flera menjag tror inte de kan komma in? Vad är php för något? Hjälp, det är nära… aaaaaaahhhhhh.Kramen och sov sött!Så vacker bild!

    25 januari, 2009 kl. 17:06

Kommentera

