Hic et nunc/ Här och nu

29 januari-09

Snabbvisit…
Först undrar jag hur man förminskar en bild som hämtas från photobucket??
Dessutom får jag det inte att fungera när jag vill skicka med en bild till gästboken.
 
Så vill jag prata lite växter. Jag har en , två,flera krukväxter som jag är lite förtjust i.De blommar året runt och skräpar ganska mycket. Jag har aldrig vetat vad den växten hette-så-råkade jag få en tidning framför mig."Änglavinge" Låter inte det fint?-Jo.
se bilden nedan
Växten har hunnit bli 80 år och den första i raden av de här eleganta sorterna uppstod 1926 i köket hos Eva Kenworthy i Kalifornien.Tydligen är den invandrad från Brasilien. När begonian står i blom kan man se att blommorna är olika. Det beror på att plantan har både han-och honblommor. Bäst av rädd om mina och ta lite skott ifrån dem.Jag har faktiskt miskött dem-Stackarna-
//Gunilla
2 svar

  1. Quinny

    Änglavingsbegonia, änglavinge, vilket vackert namn på en vacker blomma. Går det för sig att få ett skott eller två??

    29 januari, 2009 kl. 11:35

  2. Quinny

    Slå ett nummer till Lillasyster!

    29 januari, 2009 kl. 11:37

Kommentera

