Hic et nunc/ Här och nu

2 februari-09

God Morgon!
Tidig morgon-Jag som inte brukar vakna förrän ca 8.30 men mycket har nog snurrat i mitt huvud. Drömmarna har varit många. Jag är sådan som drömmr varje natt och dessutom kommer jag ihåg mina drömmar. Kanske borde jag skriva en drömdagbok men den skulle bli väldigt tjock. Dessutom har jag ett par tre drömmar som återkommer.Vår hjärna är märklig och komplex. Ganska skönt att sitta här tidigt på morgonen. Huset är tyst, människorna är inte riktigt vakna ännu och katten ligger nästan på tangentbordet och tuggar på mina pennor. En ovana han har börjat  med. Speciellt när jag sitter vid köksbordet och löser korsord, ja då tuggar han febrilt.. När jag kom till sta´n hade jag med mig 4 katter varav en sköldpaddsfärgad perserhona "Helena"och hennes 2 oäkta söner "Bill och Bull"De var guldgula och underbart snälla.Dessutom lilla "Flintan" flickan.Helena blev 15 år och alla de andra ca 22 år. Nu har jag tagit hand om "Rocky" 5år.Han var riktigt aggresiv i början men nu är han en riktigt larvig mammig katt.Kan väl säga att jag haft många olika djur. Hästar, kor, får, höns, gris, kaniner och getter men aldrig en hund.Ja, var tid har sin tjusning sägs det.En bekant till mig tog dettakort igår.Jag fick det på mailen och måste visa för jag tycker det är fint.Om solen kommer idag ska jag fota och se om min lilla kamera kan åstadkomma något liknande. Jag har en enkel kamera och jag är inte fotokunnig men tycker det är roligt. Däremot har jag en lillasyster som är oslagbar.
//Gunilla
                            Jag kallar bilden "Skogstroll"
Ett svar

  1. Quinny

    Jisses, vilken bamse… tror aldrig jag sett en så lustig knöl. Måste ge mig ut och försöka hitta något att fota, kanske kan ta bilen och ta ett litet enmans fotosafari? Vet du jag tycker det liknar en skalle… ahhh. Bakhuvud, två stora facettögon, mun under som ett hål, kanske det är ett skogstroll!Kram, fota på, enkla kameror kan göra en stor fotograf!Lillasyster

    2 februari, 2009 kl. 06:55

Kommentera

