Hic et nunc/ Här och nu

Livet-En vandring

Nu har jag haft många mörka bilder men är för det inte tungsint men nu kommer jag att skriva  en aning tungt och kanske provocerande.

Ålder och erfarenhet kan vara positivt men också motsatsen. Vi vandrar obevekligen inte bara mot döden utan också mot betydelselöshet. Det kan vara bra att tänka på för den som står mitt uppe i livet och karriären och känner sig viktig som varande i centrum av universum eller åtminstone länet. Snart är betydelsen av allt du åstadkommit och stått för inte förmer än ett nedsinglande löv om hösten som lägger sig på marken för att långsamt förmultna.sea

//Gunilla

 

Ett svar

  1. Quinny

    Det är tungt, men det är ju så. Den tänker jag ofta på, min betydelselöshet. Tycker att många människor glömmer det, ödmjukhet och respekten inför varat är borta. En gång får de själva skörda det de har sått.Vilken härlig bild, just så, inte så vackert kanske, men ser det ut nu när jag traskar rund med mamsellerna. Underbart är kort, alltför kort…

    3 februari, 2009 kl. 12:41

Kommentera

