Hic et nunc/ Här och nu

Den kortaste sträckan

..mellan 2 punkter är inte alltid en rät linje. Inom matematiken är det förstås ett axiom men inom konsten kan det vara en väldigt lång och slingrig linje i en teckning som känns som den närmaste mellan punkterna av det Sedda och det Gestaltade. Och däremellan kan rent av ett helt liv rymmas.
//Gunilla

Ett svar

  1. Quinny

    Så här djup kan inte jag vara. Men visst har jag kommit fram till att livet är en enda lång slingrig linje…Betr. inläggande av bild i GB tror jag du skulle tryckt på html ännu en gång och bilden hade kommit fram… Ska inte säga för mycket jag är inte så klurig själv minsann. Idag skall jag försöka mig på en haiku!! Suttit och funderat lite, men för mig är det svårt.Ha en fin dag, vi har fått ordentligt med snö och det bara fortsätter och fortsätter…Kram från din Lillasyster

    6 februari, 2009 kl. 05:41

Lämna en kommentar