Hic et nunc/ Här och nu

Turen var med mig

…igår kväll. Klockan var nio, snön hade hade fallit och det var halt.Jag var lastad med påsar som vanligt.Ytterbelysningen föll svagt på min trappavsats. Något låg där- en påse eller skräp, tänkte jag. Ser dåligt!
Så när jag kom fram till trappavsatsen låg där-tro det eller ej-mina bästa glasögon i sitt fodral. Hoppsan-förmodligen hade jag tappat dem däromkring vid 16-tiden. Någon tagit upp dem och lagt dem på trappavsatsen.Tro att kände mig som om jag vunnit högsta vinsten. Snopen…Det finns ärliga människor också.
Försöker gå in i Pb men de har tydligen lite paus. Skall lägga till lite nytt. Återkommer
//Gunilla
 
2 svar

  1. marita

    Hej Gunilla!Ibland ska man ha tur. Vad bra att du hade gjort tappet nära hemmet. Jag mötte också en stängd dörr på photobucket, men de brukar öppna ganska snabbt igen.Du vet väl att du kan lägga över bilder på spacet direkt från datorn, utan att gå via Pb.Fråga om du undrar över något.KraM.

    5 februari, 2009 kl. 07:18

  2. Quinny

    Lilla slarva… tappa glasögonen. Jag brukade tappa ett av glasen i mina gamla, sen gick med dem som en monokel. Trodde optikern skulle dö… han nästan skrattade på sig. Det var ju inte roligt egentligen, det var sorgligt och mycket svårt att köra bil… hur jag gjorde? Det vågar jag inte tala om…Ja, du hade tur i oturen. Skönt att du inte saknade dem, för då hade nog ångesten kommit!Storkram till systernBirgittaQ

    5 februari, 2009 kl. 09:23

Kommentera

