Hic et nunc/ Här och nu

En liten

….promenad, mycket liten. Jag borde vara ute mycket mer än jag är. Tycker inte att tiden räcker till och då blir det inte att jag prioriterar. I alla fall har jag kommit underfund med att fotografera kan jag inte OCH dessutom har jag ingen bra kamera. Jag har 4 megapixlar vilket antagligen också är skuld till att jag inte får någon skärpa på mina kort. Har hört att Cannon G10 skall vara bra. Är det någon som har den och undrar vad en sådan kostar.För visst är det mer tillfredställande att få ett bra resultat.Tog foto på några timmerstockar.
//Gunilla
2 svar

  1. Quinny

    Ja, det är en bra kamera med många pixlar. Kanske det gör nå\’t för skärpan också men mest på detaljer. När bilden blir lite blåaktig, som här beror det säkert på vitbalansen. Den kan du göra bättre i nivåer i PS. Canon har en annan kampaktkamera som börjar på S-nånting. Skall också var en bra kamera. Tror du kan ha extern blixt på båda. Ska vi ta en tur igen? Till Scandinavian Photo, de kanske bjurder på middag? hihihi… De små tanterna är här igen, säger de… Lät inte bra det där med Bo och Lilleman. Men jag vet och förstår… Imorgon är det… kom du ihåg det? Jag har förberett mig, men har inga förväntningar. På kompositionen i så fall.Vi hörs senare, jag skriver och skriver på mina haiku-n men får inte till det!!!Ha det bra, min vänKram till digLillsyster

    8 februari, 2009 kl. 14:13

  2. marita

    Hej Gunilla!Jag tycker att din bild är vacker. För mig är motivet viktigare än en perfekt skärpa.Skönhet ligger ju som bekant i betraktarens öga.Jag önskar dig en härlig ny vecka.KraM.

    9 februari, 2009 kl. 03:04

Kommentera

