Hic et nunc/ Här och nu

Snön har fallit

…nu är det lite vinter. Om inte annat känns det då man ska starta bilen.Min dag har varit ganska lik andra dagar. En grannfru var inne med lite kattmat som inte dög åt hennes katt. Jag har hjälpt min bror med att klä flygplansvingar. Ja …det kanske jag skulle visa en bild på.
Nästa steg för mig blir att fota mina dockor och att försöka få in lite musik på min sida. Undrar om jag kan ta en haiku så här rakt upp och ner. Hur låter det här?? Jaha…..
 
 
Mörkret faller på
sängen väntar kall och skön
bör tvätta håret.
 
//Gunilla
 
 
Ett svar

  1. Quinny

    Go\’kväll, min fina Storasyster. Förstår att det är Bos flygplan. Du skriver så fint om mina bilder, men du är en mycket duktig hantverkskvinna. Du kan allt… det är sant. En sak har du glömt att berätta, klädsömnaden och vi som modeller!!!! hihihi Det var en härlig tid!Lat och slapp som alltid, jag alltså! Hoppas min säng är lika sval och skön…Snart dunsar jag i min… ska bara ta\’ mig en stor kopp starkt kaffe först, lurad på Fredde en också, sen kan han inte sova… ful-Birgitta som är i farten!Storkramen till dig min systerLillasyster Birgitta

    11 februari, 2009 kl. 16:12

Kommentera

