Hic et nunc/ Här och nu

Kommer en liten

..stund igen. Då jag åkte hem fotade jag barnen vid hästskon, Ekhagen. De såg ut att trivas och – tror jag det.
Haft ett kort samtal med prästen. Han blev aningen blek när jag tog upp att funderingar fanns att gå ur kyrkan. Ja jag tycker inte den motsvarar mina värderingar. Har inget med pengar eller tro att göra. Lägger det till handlingarna en tid. Kanske allt behöver mogna men det borde det väl ha gjort vid min ålder, eller är det så att ålder inte finns utan att allt går vidare och man förändras hela tiden. Jaget är och förblir alltid detsamma oavsett man är 15 eller 90 år. Endast erfarenheterna har satt sin prägel och smällarna sina ärr. Runt omkring mig ser ut som ett bombnedslag men om någon vill får de gärna komma och städa – jag ska sätta mig och sy på en fårskinnsnalle (Gotlandsfår)
//Gunilla
3 svar

  1. marita

    Är det någon skillnad på jaget och de erfarenheterna man får med sig under vandringen?Jag känner det som att präglingen och ärren är det som bllivit jag – kanske med en kärna av ett litet oförstört barn längst in. ;DKram Du Kloka Dam.

    12 februari, 2009 kl. 11:17

  2. marita

    Skulle ju säga att du är vis som överser med bombnedslaget och istället gör något som roar dig!

    12 februari, 2009 kl. 11:17

  3. Quinny

    Go\’kväll, mina vän! Nu sitter vi nog båda framför datorskärmarna och skriver. Idag har jag haft en slapp dag det kändes skönt att bara vara. Vi har gott om snö nu. Det gäller att sätta på sig de långskaftade kängorna om inte snön skall komma emellan. Snufsarna trivs, rullar sig i snön och vill inte vara inne. Det ser ut att finnas mycket snö på Ekhagen, i det hästskohuset har jag och Frederick bott en gång i tiden! Trivdes bra där. Ska du sy en nalle, är det till lilla sköldpaddan? Kanske min lille pepparkaksgubbe skulle vilja ha en också, han blir ju ett år den 11 mars. Något att tänka på… bra idé! Det är så svårt att köpa presenter, tycker barn har allt som finns. Ser fram emot att vi kanske får tid att tillsammans att gå och titta på det stora Magnoliaträdet, det lär vara en fröjd för ögat! Nu skall jag titta lite på spacen omkring mig, men vi hörs och jag säger go\’natt och sov gott! Sköt väl om digKramen till digLilla Ysta

    12 februari, 2009 kl. 16:09

Kommentera

