Hic et nunc/ Här och nu

Kom hem…

..för några minuter sedan och har inte hunnit tina upp i mina händer.Har aldrig vantar till skillnad från min syster som har vantar året om. Dumt av mig och då får jag stå mitt kast.  Idag har vi fredag den 13. Otursdag säger en del vilket jag inte tror är med sanning överenstämmande. Visserligen hände mig ett öde för ett antal år sedan.Jag var på väg från Sthlm i en Volvo 343. Klockan var ca 19.00 och det var november månad. Stax utanför Järna dog bilen. Jag var tunnklädd och hade ingen ficklampa. Där stod jag på motorvägen och ingen ville stanna. Efter ca 30 min stannade en man, ringde bärgaren och körde mig till Järna bensinmack. Generatorn på bilen hade gått sönder och ingen fanns som kunde laga så sent på  kvällen. inte heller fanns tåg eller bussförbindelse. Där satt jag till klockan halv 2 på natten då det kom en långtradare som skulle ner mot Jönköping. Som tur var fick jag åka med honom och då var det ju den 14 november. Det var allt annat än trevlig upplevelse.
Tog nu ett par bilder med smutsigt fönsterglas emellan. Min utsikt från köket mot N och vardagsrummet mot SO.
//Gunilla
 
————————————————————————————
————————————————————————————–

2 svar

  1. marita

    Utsikten mot norr och Vättern är verkligen något att glädjas över. Egentligen är det för underligt att inte Jönköping är mer av sommarstad. Kommunen skulle ju kunna göra mycket här…. hm… kanske håller du inte med.Ang fotoramarna i bloggen. Om du menar de vita tunna ramarna så lägger jag till dem i Windows Live Writer vartefter jag plockar in bilderna i bloggen. Annars jobbar jag mycket i Photoshop CS2. Där kan man leka fram ramar som inte finns som standard och sådana utmaningar sporrar mitt sinne.Allt gott till dig! (13:e eller inte!)KraM.

    13 februari, 2009 kl. 10:10

  2. Quinny

    Min kära Storasyster, ibland blir jag så glad att du finns så tårarna kommer. Hoppas du haft en fin fredag 13:e? Min har varit som vanligt, lite av ditt och lite av datt. Se\’n rodnar jag för sååååå duktig är jag inte, du skräpper med lill Ysta, ibland blir det fullträff det är så, livet. Jag har faktiskt städat och plockat undan lite idag… skulle få besök av O, jisses tänkte jag, ska O börja springa här hemma nu är det bäst och ta fram skurhinken… O kom inte han var med F. Schhhh, men nu har jag rent golv i alla fall. Mamsellerna uppför sig illa… löptikarna är galna, jag trodde det var hanarna som var det? ;-)) Tawa ylar som den värsta varg och Chinta går och mumlar för sig själv och vaktar alla kuddarna! Nya beteenden för varje gång!Imorgon är sista visningen för Kamelian. Vi får hitta på nåt annat, med äta gott ska vi göra!Sett Linley på dvd, F sov och snarkade, men jag höll mig vaken… Nu har jag stjälpt i mig en mugg starkt kaffe och ska hoppa i säng. Godnatt Storasyster, kommer tillbaka imorgon på V-dagen…Kram, min syster, sov gott och vakna inte alltför tidigt!Lill Ysta

    13 februari, 2009 kl. 17:22

Kommentera

