Hic et nunc/ Här och nu

Tar bort….

…den hemska vargen och häxan. Vet ni, jag har ingen aning om vad det var. Jag försökte lägga filter på en bild i Ps och ett tu tre så kom denna förvirring fram. Så, antagligen hade alla rätt i sin gissning för det blir var och ens fantasi som har svaret. Min dag har varit hektisk och jag har inte hunnit ta några bilder . Jag ska fotografera mina dockor men tycker inte kameran gör dem rättvisa. Kan ju ta en testbild nu så får vi se. Nej – de blev inte bra men en glimt av ett par kan jag lägga till. Får ta mig lite tid och ha dagsljus när jag fotar. Fick lite rapporter från min son på New Zealand och där har de nu regnigt sommarväder men det är ju vi vana vid . Känner att jag skulle vilja röra på mig, vandra t ex utmed Fankrikes västkust, sova äta där jag känner för,  eller en pilgrimsled i Spanien eller varför inte en vandring i Nepal där jag har mitt fadderbarn. Hon är stor nu och snart utbildad inom sjukvården.  För ett antal år sedan var jag engagerad i en skola som uppfördes i Nepal i vilken Tulsa och hennes bror fick möjligheten att studera vid.
//Gunilla
 
5 svar

  1. Tina

    Hej vännen!!Ja vad det än var så lyckades du bra med att lägga filter på en bild ( vet inte vad det är men hör proffsen prata detta språk) Du jag är helt novis i bildernas värld men jag skulle gott kunna tänka mej att ha det du åstadkomm som en tavla på väggen. Gillade den skarpt. Forsätt lek med bilder du. Ser fram mot nästa. Du det är svårt att få sakerna att se bra ut på kort jag håller med dej. Ibland har jag fotat nått jag vill visa men det blir inte alls det samma som i verkligheten. Men jag ser fram mot dina bilder på dockorna.Har du sonen i New Zealand bor han där eller är han bara på resa? Tänk om du kunde åka till Neapel och träffa dessa ungdomar det hade varit en upplevelse du. Man ska aldrig sluta drömma en dag slår drömmen in.Ha det gott vännen.Kramizzz från Tina

    16 februari, 2009 kl. 16:05

  2. marita

    Jag tyckte, som du väl förstod, att det var kul med bilden.Dockorna du visar är jättesöta. Jag håller med Tina om att det nästan aldrig blir som man har tänkt när man fotograferar för att visa upp något. I andras ögon brukar det bli bra i alla fall.En lång vandring utan krav låter som en dröm. Att sova där man känner för det och att stanna för att man vill och fortsätta för att man vill. Så skönt!Vet du, jag har tankar på en vecka eller två i ett tyst kloster. Med en enskild och tyst vandring in i sig själv och ett möte med sitt innersta utan störande liv runtomkring. Det skulle oxå vara en vandringsupplevelse tror jag.KraM.

    16 februari, 2009 kl. 16:54

  3. Tina

    Men du nu är jag här igen men dockorna syntes inte på bild förra gången jag var här.Konstigt. Fick se Marita skrivit nått om dockorna så jag smet in här och vad får jag se jo jättefina bilder på dina dockor. VAD SÖTA. Men varför kunde jag inte se dom när jag var här första gången. Ja du detta spaces det är lite tokigt ibland. Du berätta för mej hur mycket gör du själv på dessa dockor. Kramizzz från en nyfiken Tina

    16 februari, 2009 kl. 17:08

  4. Gunilla

    Jag gör allt, från porslinsmassa-gjuter i gipsformar-bränner-målar-syr osv

    16 februari, 2009 kl. 17:14

  5. Tina

    Okej du gör allt alltså. Har inte ord för hur duktig du är. Den lille pojken på bilden gör mej så glad.Kramizzz igen på dej å natti för nu är det dags att sussa

    16 februari, 2009 kl. 17:31

Kommentera

