Hic et nunc/ Här och nu

Ingen sol idag..

men ganska skönt väder ändå.Var inne i bokhandeln och kikade lite nu innan rean sätter igång . Kanske det då finns något som man kan fynda. Väntar tills första rusningen harlagt sig. Tog tag  i och försökte måla på en gammal tavla som inte blivit klar. Om det blir något resultat får vi se. Dessutom har jag sytt en enkel nalle av fårskinn. Givetvis har jag också stoppat den med ull som var rentvättad. Nu ska jag bara få dit en nos.   Dagarna går så fort  att jag vill  säga "Stoppa tiden. jag hinner  inte med" En historia som är tänkvärd är :Några män som var ute på vandring varvid en satte sig på ett nerfallet träd. Där satt han och till slut frågade de andra varför han satt kvar så länge.Mannen svarade "Jag inväntar min själ". Så är det nog, vi far fram i tiden så vi springer ifrån vårt jag, vårt liv och vår själ. Så är det nog också  att Människan lär sig men mänskligheten lär sig aldrig. Varje ny generation får börja om i livets skola. Inga kort idag – tycker själv det är tråkigt men inspirationen infann sig inte.
//Gunilla
 
 
Ett svar

  1. Quinny

    Käraste Storasyster, man får inte springa ifrån sin själ. Det är ju det vi, nästan alla, gör idag. Vis man som satt och inväntade sin på den där trästocken. Meditation är en väg i rätt riktning…Kram Lilla Ysta

    19 februari, 2009 kl. 06:25

Kommentera

