Hic et nunc/ Här och nu

Tina undrade…..

…vad jag sysslat med idag. Knappast att jag vet det själv. Jag vaknade sent och fick bråttom eftersom jag brukar vara hos min bror vid 11-tiden. Avslutade en liten docka som jag nu tog ett snabbkort på. Ser att jumpern snurrat sig lite men så får vara, ska ta kort på alla dockorna en dag. Det tar ju lite tid att måla med oljefärg eftersom det behöver torka mellan varven. Ikväll får det bero och i morgon också eftersom jag då ska träffa min svärdotter och vi ska titta på  diabilder från gamla tider. Känner mig tacksam idag eftersom jag  är frisk och har hälsan – i morgon vet jag inget om. Carpe Diem.
//Gunilla
Ps Vad ska isprinsessan heta?
4 svar

  1. Tina

    Hej igen vännen!!Du är väl go du. Uppdaterade mej på direkten.Du är så flitig du. Gör så fina saker hela tiden.Ja det har vart full fart här ser jag.Du gör mej så glad när du skriver att du sätter värde på att du är frisk.Tänk om fler gjorde det och fångade dagen.Du kan hon heta Lilla Izzi kanskeHa det nu så jättegott.Kramizzzzzzzzzzz igen

    19 februari, 2009 kl. 14:47

  2. Gunilla

    Tina Inget dumt namn. Det ska jag suga på.

    19 februari, 2009 kl. 15:21

  3. vindvittra

    Hejsan!!!Åååh…!!! villken jätte söt och fin liten skriskoåkare.Att få känna sig frisk sund och kry är en gåva att vårda ömt.Att varje dag ha hoppet levande att ännu en dag ska vara god och hjälpa till att hålla ljuset innom en kvar.Men om tanken är possetiv så hjälper det en liten bit på vägen önskar dig en fin rofylld helg kram från Kristina

    20 februari, 2009 kl. 02:50

  4. Quinny

    Min, Storasyster! Nej, jag satt varken vid datorn eller TVn igår kväll. Har så mycket i huvudet och det blev läsning för hela slanten. Från modemagasin till fototidningar. Hoppas du får en riktigt trevligt dag tillsammans med A. Det kan vara en viktigt dag för er båda. På lördag är det hästeri igen, men jag skall ha hand om Pepparkakan. Det ser jag fram emot… hoppas det inte är så kallt utan vi kan vara ute.Dockan skulle passa att heta Emia, detta sällsynta svenska namn… Liknar henne som liten.Ha nu en riktigt trevlig dag och kväll. Vill du något vet du var du skall hitta mig! En solskenskram till min storasyster, varm från hjärtat.Lilla Ysta, alltid

    20 februari, 2009 kl. 04:13

Kommentera

