Hic et nunc/ Här och nu

Så har dagen flytt….

…och jag förberett mig för natten. Dagen har varit ungefär som min tids senaste dagar frånsett att min svärdotter och jag planerat att äta en bit mat och sedan titta på dia bilder från förr. Så blev det inte , istället gick vi ut och åt och spenderade tre timmar åt att få i oss mat och dryck.(Citronvatten) Det var trevligt och vi var på ett trevligt ställe. Hörde, om det stämmer, att Ryan Air ställt in flighterna mellan Dublin och Göteborg. Jag ska kolla upp det fö det blir inte bra för min familj som bor på Irland. De får i så fall landa i Nyköping och det blir aningen längre och dyrare. Synd men det är ju indragningar inom alla områden nu i dessa kristider. Har gått och funderat idag- tror jag ska försöka köpa en bättre begagnad bäddsoffa att ha när Irlandsbarnen kommer på besök. I morgon ska jag titta på blocket och även gå till en second hand. Dessutom skulle jag vilja köpa ett par bättre begagnade kardor. Har någon sådana på vinden är jag intresserad.Ska få ett par säckar ull av en vän när han klipp sina får och den skulle jag vilja karda ,tvätta eller tova.
God Natt
//Gunilla
Kommentera

