Hic et nunc/ Här och nu

Snart slut på söndagen…

…och jag har uträttat mina besök och ärenden som vanligt. Här är mildväder och det töar ganska bra. Sytt lite dockkläder och dessutom låtit ställa ut lite tavlor på Ekhagen. Undrar hur  de mina på andra sidan har det. Kikade lite på förrr årets  kort och eftersom jag inte tagit några på ett tag tänkte jag visa vår strand i sommarskrud. Dessutom tre sommarkompisar, min Sasha i mitten. Visst är de söta….
 
 
Köpte 2 bingolotter idag men vann inget och hade heller inte trott det men man vet aldrig. Bingo är faktiskt ganska trevligt och man är så upptagen av sina brickor att man inte tänker på något annat än spelet. Kan vara bra ibland för att skingra tankarna. Sorger och bekymmer försvinner för en stund vilket kan vara bra för människorna.
//Gunilla
 

5 svar

  1. Skyttenman

    Trevligt få se lite vår- och sommarbilder emellanåt. Vinter och snö i all ära, men sommaren är skönare!Ha en bra vecka vännen!Kram/SA

    22 februari, 2009 kl. 15:36

  2. Tina

    Säjer som SA gott med lite sommarbilder.Vad gulliga dom är.Ja du har varit duktig som vanligt. Ekhagen är det ett Galleri? Förstår att du längtar efter de dina. Jasså det blev inget på bingon i dag heller du. Synd. Men som du säjer det skingrar tankarna för en stund i alla fall när man får nått annat att tänka på.Ha nu en bra kommande vecka vännen.Kramizzz från Tina

    22 februari, 2009 kl. 16:13

  3. Gunilla

    Tina1Kanske man kan säga att galleri är där människor betraktar föremålen. Ha själv en bra kommande vecka.//Gunilla

    22 februari, 2009 kl. 16:20

  4. Quinny

    Min, storasyster, vilka härliga bilder, det blir inte en fler snöbilder från min sida. Jag är så trött på vintern, den vacklar ju hit och dig. Tittar på de tre väninnorna, så söta och så fulla av tillhörighet. En ärlig bild…Är nu ganska mör efter 2 dgr av barnförströelse! Pepparkaksgubben är helt underbar, honom pussar man bara på och sjunger "Blinka lilla stjärna" och hela han lyser upp i ett leende. Lite större flickor har större pretentioner… men det gick bra det också med lite vilja och pedagogik… 😉 Nu skall jag sätta mig ner och pusta ut en stund. F jobbar och kvällen lugn och rofylld, passar en "sliten" farmor fint. Vi hörs, min syster, du skall veta att jag saknar dig. Ha en bra kväll och sov riktigt gott. Vi hörs av!Bamsekram till digLilla Ysta

    22 februari, 2009 kl. 16:22

  5. marita

    Hej Gunilla!Vad härligt att få en glimt från sommarens soliga dagar. Just nu längtar jag efter värmen. De tre små damerna är jätterara. En underbar bild som minner om vänskap, tillit och nyfikenhet på livet.Jag sitter här med två trisslotter framför mig och just nu är jag mycket rikare i fantasi och förväntan. Kanske stämmer det inte när jag har skrapat – men nu kan jag drömma!Om man alltid står "lottlös" så kommer man aldrig att få någon vinst!Önskar dig en bra vecka. KraM.

    23 februari, 2009 kl. 06:41

Kommentera

