Hic et nunc/ Här och nu

Så avslutar….

…vi ännu en dag. Det går så fort att man knapp hinner med. Visst tog jag ett par kort idag men kameran ligger kvar ute i bilen och jag är för lat att springa ut i mörkret när jag nyss kommit in. Körde lilla barnet till dagis vid 11-tiden idag och där blev det gråt och tandagnisslan. Jag förstår de små. Själv har jag inte haft barn på dagis och vad som är bäst kan ju vara olika från individ till individ. Man får väl anpassa sig efter den tid man lever i. Vad jag har gjort mellan varven? Jo lekt med katten, löst korsord och stekt mig ett par ägg. Har ingen riktig matlust idag-men-tog också några goda chokladpraliner.Läste något tänkvärt från Ordspråksboken 21:13 "Den som tillsluter sitt öra för den armes rop, hanskall själv ropa utan att få svar". Där finns också en hel del ordspråk som vi faktiskt använder än idag. Kap 27:19 skriver:
"Såsom spegelbilden i vattnet liknar ansiktet, så avspeglar den ena människans hjärta den andras".-Själsfränder-
Märker att jag kikar i trädgårdarna efter vårtecken men har inga hittat i vår trakt ännu vilket borde vara förståligt. Vi är ju faktiskt bara i slutet av februari. Varför är människan så otålig? Vi ser hela tiden fram mot något annat än det vi befinner oss i istället för att njuta av nuet. Mår ganska bra men funderar och skickar min blogg ut i rymden och undrar hur länge den kommer att finnas där. Kanske i  evighet.
//Gunilla
Min Erik till vänster. Ja, de är i samma ålder.
3 svar

  1. Michèle

    Vackert fotografi. Jag hittade en bra översättning på Internet för att läsa din blogg, men inte mycket väl översättas. Vi ses . Bonne soirée

    24 februari, 2009 kl. 16:46

  2. Quinny

    Din Erik, visst är det din Erik. Barnen har vuxit upp, nu är det barnbarnen… Underbart söt, han har alltid varit ett vackert barn Erik, på detta kort vet jag inte vem han liknar, ser kanske hans far. Men, helt otroligt, så påminner han mycket om min Adam i den åldern och kompisen intill liknar Adams bästis "Bergan" och den längst till höger "Olssons Håkan"… finns vår tillvaro på mer än en plats?KramLilla Ysta

    25 februari, 2009 kl. 05:55

  3. Gunilla

    Ja lilla Ysta..kanske det finns. Vem vet? Jag tror Erik är en blandning utseendemäsigt men jag ser direkt inget från vår sida.Kramar//Gunilla

    25 februari, 2009 kl. 06:06

Kommentera

