Hic et nunc/ Här och nu

Denna lilla blogg…

blir i stort sett till min lillasyster. Ja idag har det varit lite mycket men det blir så ibland. Igår var det inte bra med B men bättre idag, så pass att jag kunde ha sköldpaddan på eftermiddagen. Jag hämtade henne på dagiset klockan ett. Tycker inte om att hon är där hela långa dagar. Under tiden hon sov tog jag  kort på  några dockor men det är ju så många. Såg att du kommenterat. Tack! Såg också att Michéle varit inne. Hon bor inte långt ifrån goda vänner till mig. Inte långt från Limogé. Jag ska be henne titta i telefonkatalogen så jag kan ringa till dem. Claude är fransman,kommer från den trakten. Marianne är finska och pratar perfekt svenska. Hon är dessutom översättare. Mycket rar.
Jag har inte varit inne på din sida än, ska göra det när jag skrivit klart. Såg i morse söta fairy. Det fanns bara en och det berodde på att butiken fått en de inte beställt och den tog jag fortare än kvickt.
Läste din blogg om i måndags och ja vad ska man säga. Tänk när bilreparatören gifte bort mig till sin kollega som inte kunde ett ord svenska. Det du….Därefter åkte inte jag dit…Inte till K heller. Han är ju också bilreparatör. Uj uj.
Nu ska jag se mig om och sedan blir det badkaret och sängen är förtvivlat trött- God Natt och Kram
//Gunilla
 
ps Den lilla älvan på månskäran hänger i min taklampa i sängkammaren ds
 
Kommentera

