Hic et nunc/ Här och nu

Fredag…

…kväll och jag sitter och tittar på en del äldre kort, då hittar jag detta från förra året. En vacker bild över vår vackra sjö Vättern
Vy från mitt hem över Vättern västerut.
 
Dessutom hittade jag foto på min katt Bill som jag fick avliva i höstas. Han blev 21 år.Bill var absolut den mest snälla och tåligaste katt man kan tänka sig.Visst saknar man en vän som man har haft under så lång tid. Det sägs att det endast är hankatter som blir guldfärgade. Kanske stämmer
Bill på köksbordet 2008
 
Var och köpte ett par böcker till på bokrean men behöver också skaffa nya glasögon. Idag har jag umgåtts med familj och brorsöner. Kvällen blev sen och jag fick med ett barnbarn hem som nu sover . God Natt  Sov Gott. //Gunilla
 
            

 Detta kors fick jag av en äldre kvinna i Frankrike .  

 

Stunder av vingar

svävande genom rymden

tiden är gränslös

5 svar

  1. marita

    Trots att jag har bott vid Vättern i åtta år har jag aldrig sett en sån vacker vintervy från densamma!Vilken härlig bild.Tack för dina kommentarer hos mig!En riktigt go helg, önskar jag dig.KraM

    28 februari, 2009 kl. 03:43

  2. Quinny

    Godmorgon, Storasyster! Somnade ifrån TV, space och drömde mig igenom en hel natt. Nu har du lagt in många vackra bilder här på ditt space. Kommer ihåg ditt kors, är det inte det som du alltid bär på dig innanför dina kläder?! …och Bill, vilken vacker katt… glömmer inte Bull heller… och inte Helena. Så välmående han ser ut och nu finns han inte mer. Men nu har du Rocky!! Tänkte Frederick och jag skulle ta oss en liten skogsrunda idag. Vi får se vart det bär hän, men det blir inga långa vägar. Solen skiner så gott men det är inte varmt, vi ligger på 3 minusgrader och lite snålblåst. Vårvindar friska!Vi hör av varandra, önskar dig en fin lördag och att det går som smort för den lilla dansösen…Stor och varm kram från din Lillasyster

    28 februari, 2009 kl. 05:36

  3. Michèle

    Jag kan läsa din blogg genom översättning . Praktisk . I morgon går jag behålla mitt granddaughters för semester nära limoges , Oradour sur Glane , för en vecka .berätta för mig om du kan läsa vad jag skriver . god kväll . à bientôt .

    28 februari, 2009 kl. 14:26

  4. Windows Live

    Han var vacker Bill…jag älskar katter, har en själv.

    5 mars, 2009 kl. 16:52

Kommentera

