Hic et nunc/ Här och nu

En vecka har gått…

.. och jag ska så smått försöka komma tillbaka. Inte har jag så mycket roligt att skriva om men lite mer har jag kommit underfund med när det gäller att fota. Inatt har jag haft min lilla Louise hos mig. Tyckte hon behövde sova ut innan hon skulle ha sin danslektion idag.Jag var med henne och tog med mig kameran för att fota men av 50 bilder blev ingen bra. Först tog jag i motljus och dessutom zommade jag för mycket så samtliga blev gryniga. Blixten var heller inte tillräcklig på det avståndet jag var. Trots det tänker jag lägga in några för att eventuellt kusinerna kanske vill se. Louise är tre år och egentligen är utbildningen för barn från 7 år men hon får vara med så länge hon tycker det är roligt och instruktören ställer inga krav på henne. Däremot är han mycket tuff mot de äldre flickorna. Själv är han proffesionell balettdansör.
Om inte annat så får Louise lära sig diciplin. Hon förstår inte allt  han säger men härmar efter de större barnen.
Lilla Louise till höger.
Det är inte lätt att nå upp.
Här kommer en litet eko efter.
Så kan de stora flickorna.
Louise ska nog också lära sig i sinom tid
 
Detta var förmiddagens händelse. I kväll ska jag hjälpa sonen att dra en bil till skroten.  Med bilar saknas inga problem.
//Gunilla
Ett svar

  1. Quinny

    Go\’morron, min Storasyster! Så härliga bilder på en liten prinsessa som vill dansa som de stora flickorna!! Det gör hon med all heder, tycker jag. Helgen har varit fylld, lite stressig, men rolig. Tyvärr var inte min kamera med mig, men har tagit några mobilbilder från födelsedagskalaset. Pepparkakan var i högform och snart ta\’r han säkert sina första steg. Lite orolig är jag… för på översta våningen låg Oliver med magsjuka… Just fint, kan inte hjälpas, det var så fint tillsammans med de små… många små… ;=) (Nyfödda till 6 år)Nu börjar en ny vecka, hoppas din helg varit bra, så bra den kan bli… Söta, fina bilder på Sacha och Erik! Vi hörs min, Storasyster, jag är hemma och jobbar, hela dagen och kvällen.Stora kramen till digLilla Ysta

    16 mars, 2009 kl. 04:45

Kommentera

