Hic et nunc/ Här och nu

Har ingen….

…bra dialog med mig själv för tillfället.  Eller rättare sagt för en för stridig kamp med mig själv. Allt går att vända på.
Gunilla betyder ju stridsmö. Det blev nog min underbart rara lilla Mor varse.Min lärare i klass 1 sa till min Mor "Den flickan kan jag inte förstå mig på". Mor svarade försynt "Nej det gjorde inte jag heller i början". Därmed tog hon mig i handen och vi gick…En annan gång då läraren slagit och låst in mig på rasten kom min Far och bror till undsättning.Lillan hade sprungit hem och ropat: "Farbror Holger magistern slår Gunilla". Resten kan ni räkna ut….Jag fick godis av den magistern året ut. NU har jag inte dessa mina älskade kvar men minnena finns både i vaket och sovande tillstånd.
//Gunilla
 
Ett svar

  1. Quinny

    Go\’morron, min Storasyster, jag minns den tiden som igår. När jag går min hundrunda och filosoferar kommer alltid mitt "gamla liv" tillbaka. Episoderna, både på gott och ont. Tårar rinner nerför mina kinder, kan inte hejda dem, det som en gång varit kommer aldrig igen… Vilken underbar haiku… Nu skall jag lägga in lönerna, sedan en mamsellrunda med två otåliga vovvar. Kramar om digLilla Ysta

    23 mars, 2009 kl. 04:34

Kommentera

