Hic et nunc/ Här och nu

Litet blogginlägg..

..så alla vet att jag inte försvunnit. Jag har mina tre barnbarn från Irland hos mig nu i nästan tre veckor så det blir inte mycket annat än mat disk och passande. Vi ska se vad vi kan hitta på för trevligheter under tiden. Kanske de kan få vara med i svenska skolan några dagar.så har vi cirkus i stan på onsdag och vi har vårt stora fina bassängbad. I dag fick Sasha vara med i balettdansen och det tyckte hon mycket om. Dansläraren undrade om han inte kunde få importera" henne för som han sa , hon har perfekta dansfötter. Klart han ser sådant inte vi kanske förstår. Trevligt var det i alla fall.Med  Bonnie är lite svårt för hon kan inte mycket svenska, tyvärr, men hon kanske lär sig lite nu under tiden. Man märker så många vanor man läger till med då man bor ensam och inte har någon att ta hänsyn till (katten Rocky förstås) . I eftermiddag spelar HV hemmamatch mot Frölunda, klart man hoppas HV klarar det. Vore roligt om de kommer till final.jag ska gå runt och se mig lite om bland de space jag kommer in i och slutar med att önska alla en trevlig helg.
//Gunilla
4 svar

  1. Dr

    På det hela taget så kan man väl säga att det inte är så många andra irländare heller som kan svenska :)I övrigt får man väl gratulera HV. En annan kan väl möjligen glädja sig år att det går bra för Rögle…Ha en kul helg!Mox

    28 mars, 2009 kl. 17:56

  2. Tina

    Ha det nu bra och njut av dina barnbarn så mycket du kan. Vännerna på spaces finns kvar vet du.Kram Tina

    28 mars, 2009 kl. 18:02

  3. Skyttenman

    Go kväll vännen. Säger som Tina, passa på och njut av tillvaron med barnbarnen! Äventyrsbadet där är väl perfetk för ett eller flera besök.Och så firar ni väl HV-framgången kan jag tänka mig!Ha det fortsatt bra! // SA

    28 mars, 2009 kl. 18:13

  4. san

    Ja, det är inte lätt att vara känslomänniska alla gånger. Men om man ska se det positivt så lever man kanske mer intensivt (inuti) Jag har månen i skorpan så jag blir väl lite väl känslomässigt intensiv ibland, förutom min kräftansol som gör så jag skiftar humör ett par ggr om da´n (haha)Må så gott

    30 mars, 2009 kl. 13:28

Kommentera

