Hic et nunc/ Här och nu

Söndag morgon/middag…

..men "so what" Jag tar det lugnt idag. Känner att det behövs lite rehabilitering av själen. Ska läsa Betty Bib´s
FAIRY field guide. Kanske tar jag en promenad i vårt Öxnehaga reservat. I går tog jag lite bilder, kanske inte så perfekta men för mig duger de alldeles utmärkt. Jag lägger dem under mappen april, det kan bli intressant i slutet av året hur de olka månaderna visat sig för det är ju ofta så att man glömmer.Oron sliter lite i mig och jag känner som den lille bruningen sa " Jag måste göra min walkabout" Vad det nu innebär för mig. Vid denna årstiden far människor runt som skållade troll. Allt ska de hinna med..men..hinner de se det sköna i det allra minsta, i växlingar i natur och liv, vilket är ändligt//Gunilla
 
Skogspromenad
 
Ett svar

  1. Inger

    Rogivande & vacker möter mig din bild, med sin mystik och härliga grönska…

    26 april, 2009 kl. 06:22

Kommentera

