Hic et nunc/ Här och nu

Måndag kväll..

..och nu har denna dagen lagts till evigheten. Dagen har bestått av barnpassning. Sköldpaddan under dagen och Anton i kväll och i natt. Det blir så ibland och då är det väl tur att en äldre generation finns till hands för att stötta upp. Jag har tittat på Birgittas fina kort med hus och kyrkor. Kom på mig med att min bror och jag reste runt i Östergötland för att se de socknar där våra far och morföräldrar växte upp och kyrkorna de konfirmerades i. Vi hittade de flesta men tyvärr är korten inte bra det är kyrkdörrar eller halva kyrkor men jag vill ändå visa denna kyrka. Tror mig minnas att det hette Björkeberg. Min farfar är konfirmerad här. Jag tycker tornet är så avvikande från byggnadsstilen av kyrkan. Kan kanske läsa om den på internet.
Juni 2006
 
När jag har köpt ny kamera ska jag åka samma nostalgitripp en gång till. Själen mår bra av det. Känner mig rastlös men kan inte sätta fingret på det. Längtar inte till trädgårdsarbete elle skötsel av kirschkål och häckar. Njuter fullt ut av den vilda nauren även de vilda små djuren. Såg en sädesärla i går och en citronfjäril idag. Jag har byggt en stege som jag lutat mot balkongen så nu kan Rocky gå ut och in.Det värsta som kan hända är väl att han drar med sig några tjejer in eller att jag blir vräkt av hyresvärden men då tackar jag för mig och han får betala flytten. Smart drag.
//Gunilla
Ett svar

  1. Quinny

    Det var smart att bygga en stege till Rocky, så han kan röra sig fritt i vår värld! Vi har 4 katter som är lösa här i området, du skall tro att det svårt att hålla mamsellerna i styr, ibland fräser de och ibland vill de bara titta… Jag vill de skall vara sams. Jag är ju som du, en vild njutare… Nostalgitrippen följer jag med på om du vill, det finns så mycket otroligt att se både naturmässigt och känslomässigt. Gudhems kyrka har något liknande torn om jag inte minns fel. Bild kommer inom kort… Visst är det avvikande men vackert i sin prydo. Du vet vad dina nostalgitrippar går, vad är mina? Ska vi leta? 🙂 Kirschkål kan jag vara utan, men citronfjärilar kommer med sommaren, de får så gärna stanna. Blev så glad idag såg att några små futtiga vitsippor hade spruckit ut i området! Tur att det finns glädjeämnen…Ha en bra dag, vi hörs min kära Storasyster. Imorgon skall jag in till sta\’n, ju! Besiktiga husbilen… Kram till dig, känner mig ensam på toppen… ;-))

    21 april, 2009 kl. 12:11

Kommentera

