Hic et nunc/ Här och nu

Ferlin skriver…

Som jag känner idag.
Ibland känns det som om jag tappat ordet och mina tårar. Var och När?
Men i morgon kommer Annan Dag.
 
…"Med många kulörta lyktor jag gick mig världen ut.
De slocknade ljudlöst och oförmörkt.
Jag stannade högst förlägen,allt hade mist sin glans
men nu har jag gått på vägen som kommer från ingenstans
och ringlar till ingenstädes.
I många de långa år förutom kulörta lyktor
Det är ganska svårt
men det går.
 
//Gunilla
 
Varmt minne….
Ett svar

  1. Quinny

    Det bästa av Ferlin! Vi är gjorda av samma skrot och korn. Jisses, hjälp, det snurrar för ögonen… var i allsin da\’r… men kan inte hjälpas, söta men ändå inte, det är glädjen, den lycka vi kände… världen bästa foto, alla kategorier! Glad att du bevarar dem, det är skatt! Den gången lös de kulörta lyktorna… en tår rinner, påminner om det gångna…En stor, varm vår kramLilla Ysta

    29 april, 2009 kl. 07:21

Kommentera

