Hic et nunc/ Här och nu

Duggregn faller…

.. men mycket mer behövs. Jag har haft min dotterson i natt och det är förunderligt. Man tror för att man är gammal och -hm- vis så vet man bättre än en 6-åring MEN så är det inte alltid. De förbluffar mig ständigt. Förmodligen är det dagis som utvecklar dem på mycket gott och lite ont. I morse målade vi det flygplan han bygger då han är hos mig och ritningen . ja den förstår han utan min hjälp. Det känns bra att kunna stimulera dem med något kreativt som de får fördjupa sig i lite istället för TV och dator. Idag ska jag kanske åka till gästhemmet ör att lämna en liten ängel jag tillverkat till en handikappad flicka. Ska kanske först fota den. Nedan är bild på mitt arga men mycket speiella kattskrälle.
 
//Gunilla
 
 
4 svar

  1. Skyttenman

    Hi… Ja, nog ser han/hon arg ut. Riktigt arg!Ha en bra fortsättning på veckan! / SA

    5 maj, 2009 kl. 05:59

  2. Quinny

    Tittut… nu är jag här! Har just lämnat kommentarer till Rocky någon annanstans. Fin haiku… hm, ska nog fundera ut någon hund-dito…Kram

    5 maj, 2009 kl. 07:41

  3. marita

    Hej Gunillan!Sicken ilsken blick! Tur att han spinner då, för det förlåter mycket, tycker jag.Haikun ger en skön känsla i hjärtat!KraM.

    5 maj, 2009 kl. 13:05

  4. Tina

    Hej vännen. Kommer in med en kvällshälsning till dej och ser att du njuter av ditt barnbarn Gott du. Jaha ja var detta pissen som naffsade på dej då förstår jag. Ja han ser ju lite vaksam ut. Önskar att du har det gott min vän.Kram Tina

    5 maj, 2009 kl. 15:32

Kommentera

