Hic et nunc/ Här och nu

Nu hoppas jag…

…att allt kommer att fungera igen. Det är inte utan att jag är orolig nu när jag prövar mina olika program men jag ska ta ett i taget. Vi blåste ur hela datorn och började om. Något hade hänt med kommunikationen mot internet. Jag får nog vara lite mer försiktig framöver. Jag vill tacka er som brytt sig. KRAM! Man blir lite övergiven då man sitter ensam och inte vet vad man vågar eller inte vågar göra. Inte nog med att datorn krånglade, jag fick parkeringsböter också plus att bilen går på tre cylindrar. Jag åker nog till en liten grå verkstad i morgon för att få en felsökning.
I går fyllde mitt förstfödda barnbarn 11 år. Erik heter han och bor på Irland. Eftersom jag inte kunde gratulera honom igår så utbringar jag ett fyfaldigt HURRA för honom här och nu. "STORA KRAMEN ",Erik!!! Jag skickade bl a videofilmen "Macken" till honom. Hoppas du tyckte den var kul, Erik. Vill att han ska läsa och se på svenska för att underhålla språket. Idag skiner solen där liksom hos oss. Himlen är klarblå och det är varmt. Jag tror detta är första gången jag upplever våren så starkt. så har vi ju också haft en exceptionellt vacker vår. Undrar om de haft lika fint i norra Sverige. Meterologerna är ju inte alltid att lita på och det kan ju vara förståeligt. Väder och vind kan kanske inte heller dom avgöra till hundra procent. Nu tar jag cykeln för att uträtta lite ärenden , kanske det också kan bli en bild.
//Gunilla
5 svar

  1. Quinny

    Gott, min storasyster! Va\’ glad jag är att datorn är fixad. Jag vet så väl att det kan hända vad som helst med datorerna över en natt! Vilken gåva du har i din son, var det inte han som hjälpte dig? I så fall var han snabb i vändningen. Min lille Adam ska fixa allt med "jag kommer se\’n…" han har aldrig synts till. 😦 Så här får mor själv sitta och pilla i systemet… ;-)) datorsystemet, alltså. Nu fattas det dll-filer för att kunna öppna ett program… får vad jag skall göra med det?Kul att du är tillbaka och allt går som förut… eller?Storkram från din Lilla Ysta och voffsingarna.Hör av mig…

    12 maj, 2009 kl. 06:22

  2. windows

    Skönt att det löst sig…välkommen tillbaka till cybervärlden/bloggträsket! 😉

    12 maj, 2009 kl. 07:50

  3. Dr

    Kul att burken fungerar igen :)Mox

    12 maj, 2009 kl. 13:58

  4. Tina

    Vad gott du fått ordning på datorn igen vännen. Det är inte så lätt det där när det börjar strula. Stackare parkeringsböter och en strulande bil. Inge bra du. Ta du cykeln du.Förstår att du vill att dina barnbarn ska underhålla svenska å så är dom ju tvåspråkiga då det är ju aldrig fel.Fortsätt nu njut av det vackra vädret vi har. Det ska hålla några dagar till har jag sett.Soliga kramar från Tina

    12 maj, 2009 kl. 14:24

  5. Quinny

    Storasyster, nu är jag här igen! Elvira tittade in en stund, hon hade fått en "fläskläpp"!! Hängande på en ställning och sedan trillat ner. Plopp… tänderna höll. Nu skall jag snart gå och lägga mig också. Tittar kanske lite på TV i sängen och läser några sidor. Jo, jag är tacksam över F och vårt liv. Men när man är mitt upp i det så blir det lätt att man glömmer det. Säger väl godnatt då, syster och sov gott. Glöm inte ordet… felsökning, skriv upp det! Jag har funderat på den där hundrasen… Rottweiler är det… Rottweiler…Det är då märkligt att ord kan försvinna…F vill ha storkram och det ger jag dig nu från mig och honom + mamsellerna

    12 maj, 2009 kl. 14:46

Kommentera

