Hic et nunc/ Här och nu

Så..

..lämnat bilen till gråman. Det var på andra sidan sta´n och jag tänkte att jag kan väl promenera en bit så jag traskade på. När jag igck förbi pappersgrosisten kom jag på att jag behöver nog lite bubbelplast så jag gick in och gjorde en förfrågan om bredder, längder och pris. Jo då de hade 30 cm brett och 150 m långt i rulle. Stort som ett traktordäck. Hm tänkte jag hur ska jag få hem det då jag använder apostlahästarna. Bättre brödlös än rådlös så jag band ett snöre genom miten av rullen och hängde den över axeln. Tackade och gick. Genom stan med allas blickar på mig. Mobilen ringde och det var lillasyster. Vi pratade  och folk trodde nog jag var lite galen men det bjuder jag på. Hoppsan! Ingivelsen sa mig att gå in i en kädaffär med påföljd att jag gick in med mitt traktordäck och frågade efter en flanellsjkorta.Expediten tittade undrande på mig och sa att han skulle gå ner på lagret och se om det fanns något. Upp kom han med tre stycken men ingen röd, så motvilligt tog jag den blå. Så nu, "Lillasyster" ,får du här se rullen jag släpade hem och blusen jag köpte. Rabatt fick jag inte för han hade redan slagit av eftersom det var en utgående modell. I kväll ska jag passa M barn mellan 6 och 8. M är i Eksjö till 10 och J ska på något inskolningsmöte för Anton.
//Gunilla
 
3 svar

  1. Tina

    Men du blå var väl fint tycker jag. Den ser go ut. Men kan tänka mej att du märktes när du släpade runt på ditt traktordäck :)Nu hoppas vi att bilen inte blir för dyr att lösa ut för dej då. Det brukar ha en benägenhet att bli det när man är på verkstad tycker jag.Ha det gott vännen.Kram Tina

    13 maj, 2009 kl. 13:17

  2. Quinny

    Min kära, tokiga storsyster!! Trodde jag skulle falla ner när jag nu fick se rullen du bar på. Hur i all sin da\’r kunde du gå sååååå lååååångt med denna rulle… i mitt huvud var den smal som ett bildäck med ett stort runt hål i mitten, så du kunde hänga den över axeln. Nu förstår jag bättre… måste skratta, det får jag väl? ;-)) Men skjortan är väl inte dum, jag tycker den ser fin ut. Till jeans eller andra byxor kommer den bli alldeles comme il faut! Kanske jag skall härma efter, men var inte rädd jag köper ingen röd även om jag hittar en. Imorgon skall jag på shopping med Emia. Hämtar henne efter skolan kl 13.15. Hon måste ha ett linne och tights till dansuppvisningen. Vi åker inte på lördag eftersom det är dans och sedan ville F gå och se fotboll. Tenhult…Känner mig skrovlig i halsen, det är nog förkylning på gång, går här hemma och småhostar. Vi hörs min vän,bra att du fick bilen lämnad till gråman… jag har skrivit brevet till Kreditman, äntligen!!! Sant, jo.Allting ordnar sig i sista änden, bra är väl det.Kram till dig, utan dig vore jag mycket ensamLilla Ysta

    13 maj, 2009 kl. 14:36

  3. windows

    Nu måste jag ju bara fråga…vad i allsin dar ska du med så mycket bubbelplast till. Själv skulle jag sitta och knäppa på den men det är nog inte det du ska göra antar jag?Som Mrs Q säger…den skjortan till ett par blå jeans kan bli väldigt fräscht! Allt klär en skönhet sägs det.Ha en skön helg! Kram

    15 maj, 2009 kl. 12:36

Kommentera

