Hic et nunc/ Här och nu

Ännu en vacker morgon…

…se´n får vi se hur dagen blir.Nu är vi inne i en långhelg som för många säkert är underbart. Jag har aldrig tyckt om helger utan vill ha mina rutiner och se att livet rullar på utan alla avbrott. Som liten avskydde jag soliga söndagsförmiddagar då kyrkklockorna ringde och jag hade knästrumpor och sidenrosetter i håret. De satt inte i länge. Kläderna var heller inte rena länge, kanske inte hela heller då jag klättrade högt och lågt. Var med mina barnbarn i Stadsparken häromdagen, där tog jag några foto på gamla hus som bla är ditflyttade.
Ryggåsstugan
Härbre
Uthus
Soldattorp
 
//Gunilla
Kommentera

