Hic et nunc/ Här och nu

Min Aloe Vera..

..med blommor
…men vad denna blomma heter är jag inte säker på. Kanske någon vet?? Nu tror jag mig veta. "Blomstervagga"
//Gunilla
 
5 svar

  1. Quinny

    Jag blir mer och mer förundrad över dina rara blomster! De är häpnadsväckande. Jag har aldrig sett en Aloe Vera blomma förut, tack, min Storasyster för du lär den mindre… Den andra har jag heller inte en aning om vad det kan vara, ligger blomman innesluten i silkespapper! ;–))((

    27 maj, 2009 kl. 07:47

  2. Gunilla

    Nej, blommorna ligger masoor i var sin liten korg. Två är utslagna alla de andra är knoppar. Vi ska nog ta reda på det….Ska kolla internet.

    27 maj, 2009 kl. 09:03

  3. Agneta

    Är det lila blad på växten kan det vara Purpurblad.

    27 maj, 2009 kl. 11:18

  4. Gunilla

    Bladen har grön ovansida och lila undersida.

    27 maj, 2009 kl. 15:19

  5. Quinny

    Blomstervagga? Tack, för du kommenterat mina fåglar. Ja, de är praktfulla, vackrare i levande livet… jag var inte så värst nära, jag hade ju mitt teleobjektiv på. Men jag har aldrig kunnat fota fåglar förut så för mig är det en upplevelse. Gässen började väsa… då sprang jag. F skrek de bits!!Skönt att den lille krabaten sover. Jag skall hoppa i säng nu. Är ensam med mamsellerna, Chinta smet ut ikväll också… skrämde nästan vettet ur en Vietnamesisk familj, som inte trodde sina ögon att det stod en hund på deras gård. Har de aldrig sett en hund? Äter de upp alla… i Vietnamn förstås… 😉 Nu var jag inte snäll, men jag blev rädd. F är hos A och ser fotboll på TV. Godnatt, kära Storasyster, sov riktigt gott.Natti, Lilla Ysta

    27 maj, 2009 kl. 16:38

Kommentera

