Hic et nunc/ Här och nu

Trolsk natt…

…. fotot är taget genom smutsig fönsterruta kl23.45  090530
 

      Försommarnatt

Nattens mjuka rosa dunkelhet

spred sig flyktigt i mitt rum.

Den spådde sommarens trolska storhet

med Vätterns änglavingeskum.

                     *

Kort är tiden som jag drömt

där intet fanns och intet saknats.

Livets bägare har jag nästan tömt

men årens minnen har bevarats.

                        *

Spetsgardin som dansat för mitt öga

lockat blommors doft till sång.

Toner i mitt inre blev så höga

och väckte livslust med en gång.

                       *

När livets skönhet börjar spira

och allt är skört och obestämt.

Då börjar naturen sitt under fira

lösa upp de sorger som vi dämt.

                      *

Minns ändå förgänglighet

tag och njut men ge tillbaka

Något finns som vi inte vet

stort blir alltet i min vaka.

//Gunilla

2 svar

  1. windows

    Du skriver väldigt vackert…det skulle du lägga upp på t ex poeter.se så att fler fick läsa!

    31 maj, 2009 kl. 05:25

  2. Tina

    Håller med Babbi du skriver underbart vackert. Tack för en njutbar stund här hos dej. Nu smiter jag hem till mej.Ha en go kommande vecka nu vännen.Kram Tina

    31 maj, 2009 kl. 15:35

Kommentera

