Hic et nunc/ Här och nu

Ruggig och kall…

…dag. Har mest varit inne. Åkte sta´n runt efter en bit skumgummi . Jag köpte svart galon för jag ska sy en dyna till barnbarnets cross, med trasig motor" och så vill jag fylla den med en skumgummiskiva. Finns inte. Jag kan köpa en barnmadrass och klippa ifrån men det kostar för mycket så jag ska leta vidare. När jag hämtade bilen hos reparatören så låg motorcykeln på hans skrot. Han hade inte kunnat laga motorn så vi fick den. Det blir ett minne som pojken aldrig kommer att glömma och tänk att han upptäckte "det fanns bensin i tanken" Alltså en riktig motorcykel. Inte dåligt då man är fem år. För övrig har jag slitit med att fota en liten guldklocka som jag ska sätta ut på Tradera. Den är 1,5×1,7 cm.Tror jag tog 50 kort innan jag fick fram två som nog duger.
Så har jag kattskrället som far runt och tjatar. Vad än jag tar fram så ska han gå dit och lägga sig på det. Nu har han börjat med att sova i karotter skålar mm. Tog ett snabbt kort på honom nyss. Ja städa är ingen idé att göra hos mig.
Ett svar

  1. Quinny

    Visst, det passar en ståndsmässig herre. Jag har fått en "hälgångare" hemma hos mig också… min underbara mamsell Chinta. Hon mår inte riktigt bra, det är inte bara "rädsla för åskan"… Ikväll har F och jag gått igenom våra garderober! Jisses, jag vågar inte ens viska hur många svarta säckar som ska till Erikshjälpen. Det känns faktiskt bra att det blev gjort och så mycket plats det blev över. F som ibland är pessimist sa att han fortfarande tror att han kunde skrapa ihop en säck till eller två bara hos mig. Vadå, nu har jag bara vad jag behöver… ;-)Vad kul att Anton fick en motorcykel. Som du så vist säger, detta kommer han aldrig att glömma. Ett glatt minne för hela livet. Vilken trevligt pedagogisk man som kunde skänka en sak för att glädja ett barn. Gråman får byta namn till Guldman, för hans gärning glänser som guld!!Nu hoppar Ysta i säng. Uttröttat av garderobsarbete, nybadad och har läslust. Hoppas få se klockan på bild… nyfis…Godnatt Storasyster, sov riktigt gott och dröm bara vackra drömmarKramarLilla Ysta

    3 juni, 2009 kl. 15:53

Kommentera

