Hic et nunc/ Här och nu

Ännu en måndag kväll..

.. och jag har inte så mycket att tillföra . Vill berätta om en fågel jag emellanåt sett på samma ställe i ett par tre år. Inte vid någon sjö utan nästan vid motorvägen. Förmodar att det är en strandskata och den går alltid ensam. Idag försökte jag fånga den på kort men jag var så långt ifrån så fotona blev ynkliga men trots det tänker jag lägga in dom här. Den var inte rädd för bilen men så fort jag kom utanför så sprang den. Ja den flög inte utan springer som en liten hind. Vacker är den att se i verkligheten med sin elegans och grace. Märkligt att den håller sig i samma område och att den alltid är ensam. ..
Valet till EU, ja det blev ju som det blev. Jag tycker  bara att uppslutningen var dålig. Vi har lätt för att gnälla men vill helst inte själva besvära oss. Hoppas alla soffliggare ställer upp till riksdagsvalet annars kan det gå illa. Det är ju trots allt vår, vårt land och våra efterlevandes välfärd det handlar om.
Nu kommer två otydliga bilder på Strandskatan.
2 svar

  1. Quinny

    Min Storasyster, tack för att du tittade till Steglitsen och hennes familj! Det har varit en sådan där dag idag då man inte vetat om det skall regna eller vara uppehåll. Men dagen har gått ändå. Vilken lite "kråling" som Janeman sa, springer den där år efter år ensam vid vägkanten. Naturen förstår man sig inte riktigt på alla gånger. Kanske utmobbad från sin krets, vem vet… Ja, du om vårt riksdagsval har samma uppslutning som EU-valet är det inte mycket att hurra för. Tycker folk i övrigt är ganska loja när man nämner politik. Det finns ingen go och det verkar som man inte har något att kämpa för. Och det har man ju, även vi lite äldre, om inte för oss så för den kommande framtiden där våra ättlingar skall fortsätta att leva. Vill egentligen inte tala om att det var bättre förr, men ibland var det just det. Människan har blivit blasé och det är lättare om andra betämmer för sig. Det tycker då inte jag… GRATTIS!!! … bestämt är bestämt! Om du visste vad glad jag blir. Detta ser jag fram emot, du skall få se hur roligt det kommer att blir… vi har dock samma bakgrund när det gäller bildseende, konstruktion-, perspektiv- och vinkelseende.BAMSEKRAM till digLilla Ysta + mamseller + man

    8 juni, 2009 kl. 14:50

  2. Tina

    En rolig fågel den där. Bara springer. Men visst fick du bra kort ju. Gör inte så mycket om det inte är så klara kort. Det är ju ögonblicket som du fångat som är fint tycker jag.Ja du valet fick dålig uppslutning. Man kan ju inte bara sitta hemma och klaga vid köksbordet och inte rösta. Vad blir det då? Undrar hur dom tänker då.Vår framtid ska vi vara rädda om.Här har vi haft en fin dag och kvällen har varit fantastiskt solig och fin.Vi sitter här ute på altanen ock njuter fast klockan är snart halv tio.Ja vi har ju stängt in oss nu men det är ändå underbart att kunna sitta här ute.Hoppas din dag varit bra och att du kunnat njuta du också.Det gäller att ta till vara den fina tid vi har nu.Ta hand om dej.Kram Tina

    8 juni, 2009 kl. 15:24

Kommentera

