Hic et nunc/ Här och nu

Rosornas tid….

…börjar komma. Jag tog en promenad till vårt Rosarie. De stora rosen buskarna är överblommade medan de små inte äer mer än knoppar. Även klätterrosorna börjar komma. Det blir ett litet paradis i juli månad. Ja nu har väl alla firat färdigt sin Midsommar. När vi  kom till festplatsen kom ett fruktansvärt åskväder med riktig hagelstorm. Marken blev vit av ärtstora hagel. Alltså lämnade vi platsen innan midsommarstången ens hann resas. Det var också en midsommar. Sådant är tyvärr synd för barnens del. Idag har Anton och jag byggt flygplan igen.Vi är nu snart klara med två.  Faktiskt mycket roligt Vi använder balsaträ och chinapapper som lackeras och målas, det är faktiskt mycket jobb men kreativt. Nu lägger jag till ett litet solsken,  en bland de första rosor i Rosariet.
//Gunilla
Ett svar

  1. berit

    Vilken vacker ros. Min Golden showers blommar än med liknande fina blommor. Nu börjar också en rosa ros som doftar underbart blomma. Tror att den heter Maiden´s blush. Beträffande fästingbetten: Om rodnaden blir större än en femkrona bör man ta en pencillinkur enligt min doktor. Det är de inte än. Vill ju inte ta för mycket antibiotika. Jag tro inte det räcker med att skaka kläderna. Får nog köra dem i tvättmaskinen

    22 juni, 2009 kl. 17:21

Kommentera

