Hic et nunc/ Här och nu

Ett snabbfoto…

…på Vätterstranden idag. Dålig bild men bara för att se hur vädret är och har varit en lång tid nu. Mitt cykelstyre kom med så det klonade jag slarvigt bort. Nu ska jag gå ner och se om jag kan ta bättre solnedgång.
22.15
Något har blivit konstigt med kameran det är därför ovanstående bild är så oskarp men det tar jag sen´
Solnedgång i kväll 21.50.
4 svar

  1. Skyttenman

    Härligt med sol och bad när sjön nu äntligen bjuder på hyfsad temperatur. Här "uppe" har vi ägnat stor del av helgen åt att vara vid, på och i vårt fina vatten.Ha det fortsatt gott! / SA

    28 juni, 2009 kl. 15:30

  2. L'Ami

    Ce petit coin est magnifique…J\’espère que vous avezbeaucoup de soleil et de chaleur chez vous…Bises et très bonne semaine mon amie Gunilla…..Gilbert

    28 juni, 2009 kl. 15:33

  3. Quinny

    Vågar inte ringa till dig alltför tidigt… det är dags för lunch för mig nu! Nåväl, jag tittar in i alla fall och önskar dig en sådan där superdag. Det har börjat bli kvalmigt i luften och åskan mullrar i bakgrunden. Men jag tror Vättern smeker dig med sina svala bris. Det ser såååå häääärligt ut med de badande, glada människorna på stranden, verkligen en sommarplage. Drömmer du om bilar, Storasyster?? Det finns en till som gör det. Inte jag, nej, men min son O nu vill han att mor och son skall dela på en ny bil istället för min lilla Svarta, den är ju min kompis, Svarten, alltså. O är otrolig med sina idéer. Igår kom han till oss i sällskap med barn och en hundvalp. En 14-veckors Collie. Så underbart söööt, härlig att busa lite med men tänderna är vassa. Mamsellerna gillade inte lukten, Tawa drog sig tillbaka, Chinta vaktade hela tiden, men var inte närgången. De djuren…Tycker min kamera har börjat och uppföra sig illa… skulle ta\’ bilder på barnen och lille Ceasar men de blir helt skruttiga, oskarpa och mörka. Undrar om trollen har varit framme igen… Bilder på datorn var också deletade, förstår ingenting… (gör jag…) ;-)Vi hörs, Storasyster och tills dess lev väl och må gott!Varm kramLilla Ysta

    1 juli, 2009 kl. 06:21

  4. marita

    Underbara bilder kära Gunilla!Under de åtta år jag bodde i Jönköping var det en enda sommar som jag badade på det här stället.Det var enda sommaren som det var badbart i Vättern. Men det finns ju många småsjöar runt omkring staden.Den sommaren gick vi ibland direkt från Storans nattklubb rakt ut i böljan blå, när de stängde ner vid tretiden. Kul minnen!KraM.

    1 juli, 2009 kl. 13:30

Kommentera

