Hic et nunc/ Här och nu

En europeisk matmarknad…

…har vi denna helgen i Jönköping. Var nere och utforskade de olika ländernas utbud. Det var trevligt och trevliga utställare. Givetvis var det Frankrike som tilltalade mig. Tro det Fredèrick jag köpte en bit Tomme de Savoie 300 skr per kilo. God! Dessutom köpte jag tre tvålar  från Provence. Pratade med utställarna och kände en viss gemenskap. Jag sätter nu in några snabba bilder jag tog med min compacktcamera och önskar alla en trevlig Lördagsafton
//Gunilla
 
 
 

6 svar

  1. Millroll

    Åh, det ser ju riktigt franskt ut fast det är i Småland! Gillar Provence också, liksom Paris. Har du sett filmen "Paris" förresten ?Känner inte den familj du refererar till på Strandvägen fastän jag är född och uppvuxen strax intill….men även om världen är liten ibland så är den inte så lite, gudskelov. ;-)Ha en god helg! =)

    11 juli, 2009 kl. 16:23

  2. Michèle

    30 € per kilo! Det är otroligt ! Jag undrar varför dessa produkter är så kära ! Jag ser att många franska produkter var närvarande på marknaden, men det är olyckligt att priset är för högt .Je vais être encore très occupée jusqu\’à mardi, mais après, j\’irai voir les blogs et les photos des amis . J\’aurais mieux le temps de parler . Je t\’embrasse, à bientôt .

    11 juli, 2009 kl. 16:33

  3. Dr

    Jahapp, det kan man kalla dyrt! Hoppas att smaken var värd priset, fast vin är nog ett bättre tillbehör än tvål. :)Mox

    12 juli, 2009 kl. 15:53

  4. L'Ami

    Hummmm…Une bonne crêpe au chocolat pour l\’Ami Gilbert…Je suis très gourmand….Est-ce un défaut ?

    13 juli, 2009 kl. 02:08

  5. Quinny

    Mmmmmmm… franska tvålar, som tvålälskare blir jag vild! Vad trevligt att anordna en sådan här mässa i Jönköping, visst är det roligt att få lite av en annan kultur. Förstår du känner gemenskap och blir nostalgisk, la France var ju ditt hem i flera år.Kul med bilderna från stånden, de är bra och man känner faktiskt som man är med på ett hörn.Kram till dig, Storasyster

    14 juli, 2009 kl. 08:20

  6. windows

    Vilken spännande marknad! Sån skulle jag vilja gå på…

    14 juli, 2009 kl. 10:48

Kommentera

