Hic et nunc/ Här och nu

Tiden rusar…

…och jag tycker mig inte hinna med. Har så mycket som ligger halvfärdigt och väntar på att jag ska slutföra arbetet men tiden…tiden….forsar fram som en flod. Kanske är det inte bra att ha så många projekt på gång, kanske jag är ett virrigt sinne, kanske jag vill för mycket. MEN.. idag har jag varit i skogen och plockat blåbär. Skogens guld för mig. Dessutom har jag ett hjortronställe men vet inte om jag törs gå dit med tanke på allt regnväder vi haft. Jag får nämligen gå ca 1 km över en mosse och jag vill ju inte sjunka ner där. Dessutom måste jag först genom en hage med ungtjurar vilket kan vara knepigt. Jag får se om jag vågar mig dit till helgen. med medhavd termos och smörgås i ryggsäcken. Lukten i skogen där är underbar, förmodligen är det Porsen som ger denna märkliga förtrollning. Man riktigt känner hur träden talar med det minsta lilla grässtrå.
Nu är kvällen sen igen och jag ska dra mig tillbaka för nattens pockande. Man måste visst sova.
//Gunilla
 
6 svar

  1. Bee

    Låter riktigt poetiskt det där…Se upp i mossen till helgen…Kram / Beekay

    28 juli, 2009 kl. 16:51

  2. windows

    Åh hjortron som är så gott…men det är kanske bäst att vänta tills det torkar upp lite…skulle ju vara attans så förargligt om du fastnar och står där i blötan dag ut och dag in. Du kan ju livnära dig på bären ….men ändå…Ha det gott. Kram

    28 juli, 2009 kl. 19:40

  3. Inger

    GOD morgon Jaa nog rusar tiden iväg Och inte hjälper det heller,om man tar det lugnt :0) Den rusar lika fort ändå ,om det nu var en tröst. Blåbär mmmm Det blir inga för mig i år Inga hjortron heller mm det gäller att se sig för,när man är ute på myrarna,för regnet har gjort dom blötare än vanligt Små sjöar har uppstått där inga funnits förut Håller helt med dig om porsen ljuvliga,förtrollande doft Hoppas att du får en skön och förtrollande helg att du hittar åt hjortron KRAM

    29 juli, 2009 kl. 00:30

  4. Quinny

    Hjortron? …mumma. Bara det bästa, men riskera inget för bären. Jag vågar inte gå för långt in i skogen, vår lilla göl är till brädden full, lite till så svämmar den över. Det har bildats träsk runt omkring. Kohagarna är livsfarliga att gå igenom, ibland har ju mamsellerna fått vara lösa där. Annars är det en lisa för en stressad själ!…men vilka motiv till bildtagning!!

    29 juli, 2009 kl. 02:17

  5. marita

    Tiden kommer i samma takt som den går – är inte det en tröst!!?Låt alla måsten vila och njut av porsdoft och bärplockning. Tids nog kommer mörka hösten och då kan du slutföra påbörjat och oavslutat.Kram på dig!Marita.

    29 juli, 2009 kl. 02:33

  6. Tina

    Ja du nu är det bärtider. Önskar jag kunde gå ut i skog och mark och plocka både svamp och bär. Men min kropp är inte riktigt med på såna turer. Har hört det är gott om båbär i år. Blåbärspaj!! Mums…. det du.Ha det fortsatt bra hos dej och ta det försiktigt över myren. Kram Tina

    29 juli, 2009 kl. 17:07

Kommentera

