Hic et nunc/ Här och nu

Min Mors födelsedag…

…är det idag och min brors sondotters födelsedag, dessutom var namnsdagsbarnet "Bonnie" på barnkanalen. Kanske inget spännande för andra att läsa men bloggen skriver man väl också för sin egen känsla och vad ens eget liv för med sig. Sommaren går mot sitt slut och vi har 1 augusti i morgon, den vackra hösten börjar snart göra sitt intåg  och naturens färger kommer snart att skifta i rött och guld. På måndag förmodar jag att många återgår till sina arbeten och börjar snart planera för nästa semester. Så snurrar ekorrhjulet runt i samma spår. För min del tar jag var dag som en gåva och njuter av att leva den. Vem vet när vi kommit en bit in på hösten och allt återgått till det normala kanske jag tar mig en tripp någonstans. Edinburg. hur låter det, eller Nice. Kanske Franska alperna. Ja det är gott att låta fantasin flöda men vad som händer står skrivet i stjärnorna. Mor sa ofta : " Människan spår men Gud rår.
//Gunilla
Ett svar

  1. Tina

    Bara att gratulera. Visst är det väl vår vardag som dom flesta av oss skriver om och det tycker i alla fall jag om. Fortsätt du i den stilen. Ja du sommaren rullar på men vi har lite kvar. Augusti får väl höra till sommarmånaderna också. Vi åker på semester den 12 så vi är dom som far ut sent. Men du har så rätt. Många börjar jobba igen på måndag. Jag har ju förmånen att njuta dagen precis som du. Nu närmast står en go helg här. Din planering fram på hösten ser bra ut du.Önskar att din helg blir riktigt go också.Kram Tina

    31 juli, 2009 kl. 15:24

Kommentera

