Hic et nunc/ Här och nu

Mycket händer…

…men allt skriver man inte om. Däremot kan jag berätta att jag, min dotter och mitt barnbarn varit ute och plockat blåbär idag. Det fanns gott om dem. I går var vi på vårt hjortronställe men där fanns inte ett enda bär. Mycket konstigt! Det verkar som om vegetationen har förändrats eller så har det med väderleken att göra. Tänker sätta in lite bilder från dagens äventyr. Godnatt önskar jag dem  som besöker mitt space.
//Gunilla
 
               Här en lycklig Anton
6 svar

  1. Tina

    En mysig dag med andra ord. Nej du har så rätt. Allt skriver man inte om. Men visst känns det ibland du att man kan läsa mellan raderna? Natti på dej å sov så gott. Kram Tina

    2 augusti, 2009 kl. 16:48

  2. Inger

    God morgon Den lyckla som Anton utstrålar är smittsam :0) Här åker bärplockare omkring Från Thailand bland annat I tidig morgon ger dom sig av i sitt sökande efter det blå "guldet" tycker synd om dom ,då blåbären här omkring lyser med sin frånvaro.Imponerad är jag av deras idoghet.Härligt att få vara i skogen med barn o barnbarn Nu har ni rensningen kvar Och den får mig att tänka på en man ,en granne som var less att rensa blåbär,dom hans fru plockat Så han till att uppfinna en maskin..men när han stoppade i bären i maskinen hade han felkonstruerat den ,bären flög upp ,så tak och väggar fick en blå färgton.Det blev traditionell resning efter det :0) Ha det GOTT på alla sätt och vis KRAM

    3 augusti, 2009 kl. 00:28

  3. Quinny

    Oh, vilken härlig dag! Den doftar av glädje och skog. Anton utstrålar en sådan livsglädje , man kan inte annat än hänga med. Ett sådant härligt barnbarn du har i honom, Storasyster. Ge honom en kram… Missade att du varit inne igår kväll, du kan ALLTID ringa, tidigt eller sent, det gör detsamma. Luren plockas upp särskilt om det är sent, för då finns ALLTID Lilla Ysta hemma!!Förstår du haft att göra med rensning och det som tillhör efter bärplockning. Vilka härliga bilder från skogen. En blåbärsäng är lika vacker som en blomstersäng! Rofyllda bilder som läker sinnet.Även "guld" att ha en son som D. Intresserad av sin mors hobby, som kanske även är hans. D delar med sig av sin tid och kunskap till dig. Ta vara på den!Nu till mamsellrunda, vi hörs av.Augustikram Lilla Ysta

    3 augusti, 2009 kl. 03:00

  4. julie

    il est joli, et son sourire me fait sourire !bises à toi et toute ta famille

    3 augusti, 2009 kl. 03:02

  5. marita

    God Morgon önskar jag dig!Jag har kikat på dina underbara bilder och förstått att ni hade en härlig dag.Tack för att du delar med dig.KraM.

    3 augusti, 2009 kl. 03:57

  6. Millroll

    En riktigt fin bild! Och Anton själv verkar det sannerligen inte heller vara något fel på. Skönt lyckligt leende.=)

    14 augusti, 2009 kl. 15:08

Kommentera

