Hic et nunc/ Här och nu

Idag fick jag hem..

..mina barnbarn från Irland, trötta och medtagna efter en lång resa. De for från Irland till England där de fick tillbringa natten i väntan på nästa dags flyg till Göteborg. Ikväll sommnade de ca 19.30 och jag hoppas de sover länge i morgon det är ju trots allt även en timmes tidsskillnad. Vädret verkar bli ganska bra vilket blir skönt för dem med bad  och svensk skogsluft. Nu begynner, förstår jag, dagar fyllda med matlagning, tvätt och förströelse så det är bäst jag kommer tidigt i säng om kvällarna. Det går inte an att sitta uppe till ett halv två och sedan sova till kl nio nästa morgon.
Fotografering lär det nog inte bli så mycket av men några bilder på barnen hoppas jag kunna få om de kan hålla sig stilla två minuter men som farfar sa: "de far som en fis i en plastpåse".
Godnatt till mina läsare.
//Gunilla
3 svar

  1. Tina

    Njut nu av att ha dina barnban här hos dej. Underbart kan jag tänka mej. Vädret ska ju bli bra också så ni kan säkert hitta på mycket kul saker att göra. Vi ska ta en tur med mor till Borås i morgon och hälsa på en vän. Hoppas solen skiner på oss.Ha det nu så jättegott.Kram Tina

    4 augusti, 2009 kl. 16:54

  2. windows

    Najs…njut av dom nu!

    4 augusti, 2009 kl. 17:19

  3. Inger

    GOD morgon..:0) jaa man behöver se om sin sömn för hur roligt det än är ,är man ju inte dagligvan så att säga ..Det var en roligt uttryck. det där med fisen .De är ju så fulla av upptäckarlusta .spring å glädje.Allt det bästa önskar jag er KRAM

    4 augusti, 2009 kl. 23:36

Kommentera

