Hic et nunc/ Här och nu

En paus mellan Törnrosa…

..och läggdags. Det var ett tag sedan jag skrev men min tid har varit fullt upptagen både med trevliga och mindre trevliga händelser. Väder och vind har vi haft tur med och skönt för alla barn. Det blir intensivt då de ska försöka hinna med så mycket som möjligt på två veckor. Fotografering har faktiskt inte blivit mycket av. Det blir mycket mormor  hit och mormor dit. Hösten kommer snart och då hoppas jag på att kunna fånga en del vackra färger. Var uppe en stund inatt eftersom det var klar himmel och såg faktiskt några små stjärnfall. Jorden passerade ju igenom ett speciellt bälte,
vilket sker en gång per år. Jag har inte läst något speciellt idag om fenomenet men det kanske är någon annan som gjort. Stjärnor, planeter och universum är något ofattbart. I förhållande till alltet blir även den kaxigaste ett intet.
Nu i helgen har vi Vätterfestval och dessutom är det Visingsöspelen. Dit vore trevligt att åka. Där kommer riddare laddade för att visa upp sig och sina hästar i tornerspelen . Vi får se om det går att komma med färjan över. Nu visar jag ett foto på äkta och ren vänskap .
Jennifer och Sasha. Vänner över gränser.
//Gunilla
 
Ett svar

  1. Quinny

    Så vackert, så aningslöst vad framtiden kommer att ha i deras händer… Hoppas de blir vänner för livet, som du och jag, själsliga systrar. En sådan vän kan man knappast ha mer än en…Kram till dig Gunilla, min själsliga Storasyster

    13 augusti, 2009 kl. 13:44

Kommentera

