Hic et nunc/ Här och nu

Paniken slog till…

..i morse omkring kl 08.00. Vi hade planerat att ta med kusinen och åka till Liseberg, tisdagen den 18 aug, innan flyget skulle gå till Irland.  Barnen var förberedda och så pang som en blixt från en klar himmel hör jag dotterns röst i luren. "Det som inte får hända har hänt, "FLYGET GÅR IDAG"   Vad gör man i en situation man inte har någon som helst kontroll på? Jo, Rejäl frukost till fyra barn Blodpudding, gröt, "skramlade "ägg mm. Lämna disk, glöm hälften och till 11.00-tåget. Framme i Göteborg kl 13.00 där vi slängde oss i en taxi till Liseberg. Väl framme visade det sig att de öppnade kl 15.00. Du milde, vad gör vi nu. Jo – Universeum. Jag tackar – 164 per vuxen och 135 per barn och detta för ca 2 timmar. Ingen ide. Vi travade iväg genom halva Göteborg vilket vi fann smutsigt grått och trist. Ingen vacker stad som man tyckte förr. Det kändes som om arbetslöshet och tristess lös igenom. Duvorna hoppade omkring utan fötter. Jo, sant. Hur detta nu kan komma sig. Nåväl – Irländarna kom iväg och  jag och Anton gick till BR för att handla lite legobygge. Senare gick vi till station och tog tåg med byte i Falköping för att komma hem till Jönköping. Anton har varit en pärla även de andra barnen men de har ju många års resvana. Jag frågade Anton om jag skulle köra hem honom men fick till svar att "Nej mormor, jag vill stanna hos dig men först vill jag vi åker och köper en hamburgare. Så gjorde vi och Anton fick ett bad då vi kom hem samt en flaska välling vilket han tycker om att få hos mig. Hos mormor får de fortfarande vara små barn trots att de är både fem och åtta år.
Min blogg är nog lite hoppig och osammanhängande men må så vara. God Natt till de som läser.
//Gunilla
5 svar

  1. Bee

    Hoppig blogg..må så vara..men jättegullig..Jag kan riktigt se er travande genom det gråa Göteborg…Klart att Anton vill vara hos mormor…hamburgare, välling å bad..;-)Ha en fin kväll båda två..Kram / Beekay

    17 augusti, 2009 kl. 15:03

  2. Quinny

    Det gör ingenting om bloggen hoppar, trevlig att läsa ändå. Vilken dag, Storasyster, sådana orkar man inte med många i sträck… Tur att till sist det blev ett lyckligt slut. Anton är mormors pojke, tänk vilken tillgivenhet och lycka du har i honom, det värmer hela min kropp. Nu skall ni båda har en god natt, sova gott och drömma fina drömmar. Vi hörs i morgon!Godnattkramar från Lilla Ysta

    17 augusti, 2009 kl. 16:01

  3. windows

    Inte så hoppig för mig…eller så är jag hoppig ändå och inget märker! Du verkar vara en härlig mormor 🙂

    17 augusti, 2009 kl. 17:18

  4. berit

    Vilken dag för er alla. Men du höll huvudet kallt och försökte ordna allt till det bästa. Sänder dig en ros med tankepost. Kram

    18 augusti, 2009 kl. 08:57

  5. Inger

    GOD morgon Nää , tycker INTE att det är osammanhängande Du berättar ju med en tråd av värme,som löper genom dina blogginlägg om dagliga upplevelser .Vallmon från din dotter i Irland var otroligt vacker.Önskar dig en skön helg KRAM

    5 september, 2009 kl. 00:44

Kommentera

